کد خبر: 869546
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) پیکر تعدادی از شهدای دفاع مقدس با حضور پرشکوه مردم در پنج استان کشور تشییع و خاکسپاری شدند.
به گزارش «جوان»‌ ، بعدازظهر دیروز (سه‌شنبه) پیکرهای مطهر 20 شهید گمنام در 11 نقطه از استان‌های تهران، اردبیل، ایلام، گیلان و خراسان رضوی تشییع و تدفین شدند.
صبح دیروز یگان ویژه صابرین نزسا و ستاد هوا نیروز نزاجا میزبان یک شهید گمنام بودند. یکر پاک یک شهید گمنام ۲۴ ساله با حضور فرماندهان ارشد نظامی در ستاد یگان صابرین نیروی زمینی سپاه در ستاد یگان صابرین سپاه تشییع و به خاک سپرده شد. همچنین پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس که در سن 19 سالگی در سال 1367 و در تک دشمن در منطقه عملیاتی زبیدات آسمانی شده در ستاد فرماندهی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران تشییع شد.
3 شهید گمنام 22 ، 21 و 20 ساله که به ترتیب در سال 61 در عملیات محرم ، سال 65 در عملیات کربلای 4 و سال 63 درعملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل شدند روز گذشته با حضور جمع زیادی از مردم شهید پرور و مسئولان محلی در اسالم شهرستان تالش تشییع و در پارک شهدای گمنام این شهر به خاک سپرده شدند.
پیکر مطهر شهید علی اکبر امام قلی زاده گنجی یکی از شهدای لشکر ۲۵ کربلا که به تازگی توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح مورد تفحص و شناسایی قرار گرفته پس از ۳۱ سال دوری از خانواده امروز شهریور در بابل تشییع شد. شهید علی اکبر امام قلی زاده گنجی فرزند رمضان در تاریخ یکم مرداد ماه سال ۱۳۴۶ در بابل متولد شد و در تاریخ ۴ دی ماه ۱۳۶۵ در منطقه ام الرصاص در عملیات کربلای چهار به شهادت رسید.
در استان قزوین نیز پیکر مطهر ۳ تن از شهدای مفقودالاثر با حضور آیت الله عایدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، جمعی از خانواده شهدا، مسئولان و مردم شهیدپرور قزوین از مقابل امامزاده اسماعیل(ع) واقع در ابتدای خیابان شهدا (سپه) به سمت امامزاده حسین(ع) و گلزار شهدا تشییع شد. شهید ولی‌الله خمسه‌ای، جمشید آقاجانی و محمد ذوالفقاری سه شهیدی بودند که دیروز در قزوین تشییع شدند.
پیکر مطهر چهار شهید گمنام نیز در اردبیل تشییع و برای تدفین به بخش مرادلو و شهر هیر منتقل شدند. در استان ایلام نیز آیین استقبال و تشییع پیکر مطهر 5 شهید گمنام با حضور پرشور مردم برگزار شد.
همچنین شهرهای شهر کندر خلیل آباد، شهر آباد بردسکن، شهر مزداوند سرخس و شهر شاندیز مشهد از استان خراسان رضوی میزبان شهدای گمنام دفاع مقدس بودند. دو شهید عملیات‌های خیبر و محرم در کندر و دو شهید عملیات‌های کربلای ۵ و خیبر نیز در شهرآباد ، دو شهید عملیات‌های محرم و خیبر در مزداوند و دو شهید عملیات خیبر در شاندیز تشییع و تدفین شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار