کد خبر: 862206
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
حاجيه خانم پروين آزادبري مادر گرامي شهيد صابر بابا از شهداي استان البرز به ديدار فرزند شهيدش رفت. مراسم يادبود اين مادر شهيد بعد‌از‌ظهر امروز در حسينيه قمر بني‌هاشم آزادبري‌ها واقع در ميدان توحيد كرج برگزار مي‌شود.
گفتني است، چندي پيش خبرنگار گروه ايثار و مقاومت روزنامه جوان با حضور در منزل شهيد با مادر گرانقدرش گفت‌وگو كرد. حاجيه خانم آزادبري با اشاره به اينكه 10 فرزند دارد چنين گفت: پنج پسرو پنج دختر دارم. خداوند صابر را كه سومين فرزندم بود به من داد. فرزندانم يكي بعد از ديگري در زمان انقلاب فعاليت مي‌كردند و در نهايت بعد از آغاز رسمي جنگ تحميلي چهار پسرم راهي ميدان نبرد شدند و سهم خانه ما از جبهه و جنگ دو جانباز به نام‌هاي ايرج و بهادر و يك شهيد به نام صابر شد.
 
صابر شهيد خانه من نمونه كامل همه فرزندانم بود. در زمان انقلاب بار‌ها به دست ساواك گرفتار شد اما رهايي پيدا كرد و توانست طعم پيروزي انقلاب را بچشد.
صابر كارگر شركت سايپا بود كه با آغاز جنگ همه چيز را رها كرد و راهي ميدان شد. اولين رزمنده خانه‌ام را با نگراني بدرقه كردم. زمان خداحافظي گفت مادر جان اگر شهيد شدم پيش چشم دشمن گريه نكن، نكند دشمن شاد شود.
 
رفت و خودش را به آب‌هاي عملياتي كربلاي 5رساند.  غواص كربلاي 5 در 20 بهمن‌ماه سال 1365 آسماني شد. اما اين روايتي كه برايتان تعريف مي‌كنم نشان مي‌دهد كه شهدا زنده‌اند. بعد از شهادتش فرمانده‌شان ساك صابر را به خانه ما آورد. من ناراحتي قلبي دارم، بچه‌ها براي اينكه حال من را بيشتر رعايت كنند، ساك را به داخل زيرزمين برده بودند. شب خواب صابر را ديدم كه با ناراحتي به من گفت چرا ساك را برده‌ايد پايين. ساك را بالا بياوريد. من از خواب بيدار شدم و جريان را به بچه‌ها گفتم، آنها هم اعتراف كردند كه نمي‌خواستند من را ناراحت كنند. ساك را كه بالا آورديم ديدم وصيت‌نامه‌اش درون ساك است؛ وصيت نامه‌اي براي همه اعضاي خانواده بود.
 
مشروح مصاحبه «جوان» با اين مادر شهيد به‌زودي منتشر مي‌شود.
 
پيکر شهيد «بهرام مهرداد» امروز تشييع مي‌شود
پيکر شهيد مدافع حرم «بهرام مهرداد» امروز از منطقه 18 تهران به سمت گلزار شهداي بهشت زهرا تشييع مي‌شود.   بهرام مهرداد، پاسدار مدافع حرم در نبرد با تروريست‌هاي تکفيري در سوريه به فيض شهادت نائل شد. وي از فرماندهان باسابقه سپاه قدس در سوريه بود.
 
اين شهيد مدافع حرم، فرمانده حوزه 257 شهرک وليعصر(عج) و از مؤسسين هيئت ميثاق بود و روز چهارشنبه در منطقه شمال غرب شهر تدمر در شرق استان حمص بر اثر اصابت موشك به خودرويشان توسط گروهك تروريستي داعش به شهادت رسيد.
لازم به ذکر است مراسم تشييع و خاکسپاري اين شهيد والا مقام امروز (يک‌شنبه) ساعت 9 صبح در بزرگراه آيت‌الله سعيدي، شهرك وليعصر(عج)، خيابان سپيده شمالي، ناحيه مسلم بن عقيل برگزار مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار