کد خبر: 806211
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
مدیرکل سیاسی استانداری البرز:
مدیرکل سیاسی استانداری البرز گفت: علی‌رغم تلاش‌های بسیاری که از سوی مدیریت ارشد استان صورت گرفت، شرایط تشکیل خانه احزاب در البرز فراهم نیست.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز درنشست هم‌اندیشی احزاب سیاسی که با استاندار البرز همراه بود به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای افزایش فعالیت تشکل‌های صنفی و احزاب و گروه‌های سیاسی در این استان پرداخت.

توکل لطفی در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی در دولت، هم‌فکری و هم‌اندیشی با احزاب و گروه‌ها و فعالان سیاسی برای پیشبرد کارها و استفاده از نظرات نخبگان سیاسی در تصمیم‌گیری‌ها است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز افزود: در این راستا تلاش‌های خوبی در استان البرز صورت گرفته و حتی مقرر شد که مدیران ارشد استان جلساتی را با احزاب و گروه‌های سیاسی داشته باشند.

لطفی تصریح کرد: بر این اساس شاهد برگزاری نشست‌های مشترک با احزاب و فعالان سیاسی بودیم و طی سال 94 در مجموع چهار نشست تخصصی در این حوزه برگزار شده است.

وی گفت: یکی از نیازهای استان البرز تشکیل خانه احزاب است، مدیریت ارشد استان نیز تلاش‌های خوبی برای راه‌اندازی و فعالیت خانه احزاب داشته و این طرح پیگیری می‌شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز بیان داشت: بر اساس قانون برای تشکیل خانه احزاب در استان‌ها باید 15 حزب فعال مشارکت داشته باشند، اما در استان البرز 11 حزب فعال داریم.

لطفی افزود: از مجموع 19 حزب و تشکل سیاسی دارای مجوز در این استان، تنها 11 حزب فعال هستند و این تعداد برای تشکیل خانه احزاب کافی نیست.

وی اظهار داشت: بنابراین با وجود تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر شرایط تشکیل خانه احزاب در البرز وجود ندارد و انتظار داریم که با فعالیت بیشتر احزاب و همچنین حضور بیشتر گروه‌های سیاسی در این استان، در آینده نزدیک شاهد تشکیل این خانه باشیم.

لطفی در پایان گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که ما از فعالیت رسمی و قانونی احزاب شناسنامه‌دار و دارای مجوز حمایت می‌کنیم و این حمایت‌ها را در عمل ثابت کرده‌ایم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار