کد خبر: 1228878
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۴
استاندار البرز گفت : پروژه خط۲ قطار شهری کرج، شامل اولویت دوم بهره‌برداری (ایستگاه آیت الله طالقانی تا میدان شهید سلطانی) تا خرداد ماه امسال تکمیل می‌شود و به صورت همزمان هم درصدد هستیم فرآیند خرید رام‌های قطار برای راه‌اندازی این امکان را تسریع کنیم.

مجتبی عبدالهی، در بازدید از روند پیشرفت پروژه خط۲ و ایستگاه شهید سلطانی قطار شهری کرج، با بیان اینکه روند تکمیل پروژه با سرعت طی می‌شود، اظهار کرد: بی‌شک پیشبرد چنین پروژه‌ای در زیر زمین، سخت و پیچیده است و به نیرو، زمان و توان پشتیبانی ویژه‌ای نیاز دارد.

وی افزود: در این پروژه رکورد ساخت‌ ایستگاه مترو در کشور نیز جا به جا شده چرا که زمان ساخت حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: در این‌ ایستگاه با بهره‌گیری از روش‌های نوین دنیا، طراحی سکوی مسافرگیری به شکل جزیره‌ای و تجمیعی صورت گرفته که از این طریق ضمن صرفه‌جویی در هزینه، سهولت دسترسی برای مسافران و استفاده بهینه از فضا و امکانات نیز محقق شده است.

عبدالهی ادامه داد: با توجه به تعهدات پیمانکار و کارفرما، ‌ایستگاه شهید سلطانی در خرداد ماه امسال تکمیل می‌شود و درصدد هستیم در کمترین زمان ممکن نیاز پروژه در زمان بهره‌برداری به رام قطارهای دیگر را پیش‌بینی کنیم و برای تأمین آن در تلاش هستیم.

استاندار البرز با اشاره به فعالیت‌ایستگاه‌های آیت الله طالقانی و ۴۵ متری گلشهر و افتتاح‌ایستگاه سه راه رجایی شهر بیان کرد: با افتتاح‌ ایستگاه شهید سلطانی، پس از پیاده شدن مسافران از خط ۵ متروی تهران، توزیع آن‌ها در داخل شهر کرج به وسیله خط۲ قطار شهری انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت که با تحقق این امر، ترافیک سنگین این محدوده که تا اتوبان تهران _کرج هم می‌رسد، کاهش خواهد یافت.

برچسب ها: البرز ، کرج ، استانداری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار