کد خبر: 653776
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
بي‌شك تبليغات‌هاي آنچناني براي تماشاي بازي‌هاي جام جهاني فوتبال، گردشگران ايراني زيادي را راهي برزيل كرد...
وحيد صابري
كلاه تورهاي مسافرتي بر سر مسافران برزيل
 
بي‌شك تبليغات‌هاي آنچناني براي تماشاي بازي‌هاي جام جهاني فوتبال، گردشگران ايراني زيادي را راهي برزيل كرد. آژانس‌هايي كه ابتدا گفته مي‌شد زير نظر فدراسيون بوده‌اند اما حالا كسي پاسخگوي شكايات و انتقادهاي هواداران ايراني در كشور غريب نيست. حميدرضا آصفي عضو ستاد پشتيباني از تيم ملي در جام جهاني مي‌گويد شكايت‌هاي زيادي از تورهاي مسافرتي در طول برگزاري جام جهاني مطرح شده است. تعداد زيادي از مردم ناراحت هستند و متأسفانه در طول اين سفر اذيت شدند. اگر سفارتخانه نبود معلوم نبود چه بلايي سر اين افراد مي‌آمد. متاسفم دستگاهي كه متولي اين كار بود هم به اين موارد رسيدگي نمي‌كند. من در اين مدت با كساني برخورد كرده‌ام كه تا 60 ميليون تومان براي سفر به برزيل پول پرداخت كرده‌اند و متأسفانه در اينجا سردرگم هستند.  اما يكي، دو سازمان در داخل متأسفانه به وظايف‌شان خوب عمل نكردند و فشار روي سفارت آمد.
 
 
نگران بودم چه نتيجه‌اي رقم مي‌خورد
سروقامتان كشورمان در دور برگشت بازي‌هاي ليگ جهاني ايتاليا را شكست دادند تا مهر تأييدي باشد بر عملكرد خوب شاگردان كواچ. سرمربي ايران قبل از اينكه به ايران بيايد در ليگ ايتاليا مربيگري كرده و حتي در فصل گذشته تيمش را به رده دوم رسانده بود. او درباره بازي برابر ايتاليا مي‌گويد: پيش از آغاز بازي نگران بودم كه چه نتيجه‌اي رقم خواهد خورد اما از بچه‌ها خواسته بودم هر چه در توان دارند براي اين بازي بگذارند كه خوشبختانه اين اتفاق افتاد و ما در سه گيم توانستيم ايتاليا را شكست دهيم. وي درباره اينكه گفته مي‌شود ايتاليا با تيم دوم خود به ايران آمده بود، اظهار داشت:براي ما مهم نيست كه چه كساني در اين تيم بودند يا نبودند، مهم اين است كه ما بهترين نتيجه را از اين بازي گرفتيم. به همه هواداران و بازيكنانم تبريك مي‌گويم. آنها خوب بازي كردند. اما آنچه مهم بود اينكه خوشبختانه سرويس‌هاي ما خوب شده بود و ايتاليايي‌ها نمي‌توانستند دريافت كنند. در كل ما خوب بازي كرديم و اميدوارم اين هماهنگي را حفظ كنيم و در بازي‌هاي آينده ادامه دهيم.
 
 
شاگردانم مقابل ايران زير صفر بودند
 
پيروزي ايران بر ايتاليا به قدري مقتدرانه بود كه سرمربي واليبال ايتاليا را به تحسين وا داشت. بروتو پس از پايان بازي درباره عملكرد شاگردانش گفت: اول بايد بگويم كه ايران خيلي خوب بازي كرد و تبريك مي‌گويم. شاگردانم در اين بازي خيلي ضعيف و زير صفر بودند. حتي برخي از شاگردانم نمي‌دانستند براي چه تيمي بازي مي‌كنند. سرمربي ايتاليا در مورد اينكه گفته مي‌شود عدم حضور بازيكناني مثل زايتسف باعث باخت ايتاليا شد، اظهار داشت: زايتسف يا بازيكنان ديگر يك بازيكن هستند و هيچ وقت نمي‌توانند يك تيم محسوب شوند. تاسف نمي‌خورم كه چرا نيامده است و فكر نمي‌كنم كار اشتباهي كرده باشم. به هر حال ما طبق برنامه‌ريزي كه داشتيم عمل كرديم و بايد فقط به فكر بازي امروز باشيم. وي در مورد اينكه چرا به داور به اين اندازه اعتراض مي‌كرد، گفت: به داور اعتراضي نداشتم بلكه به نحوه استفاده از ويدئو چك معترض بودم چون وقفه زيادي در بازي مي‌انداخت اما اين بهانه براي باخت تيممان نيست. در مجموع براي ويدئو چك به اين شكل موافق نيستم، چون فلسفه فدراسيون جهاني اين بوده كه به بازي‌ها سرعت ببخشد.
 
از حجازي و عابدزاده چيزهاي زيادي ياد گرفتم
 
دروازه‌باني حقيقي در بازي اول هر چند با انتقادتي همراه بود اما او با عملكرد خوبش به نوعي جواب همه انتقادات را داد. عليرضا حقيقي در گفت و گو با سايت جهاني فيفا با بيان اينكه هميشه آرزو داشته در جام‌جهاني بازي كند، گفت: بازي در جام جهاني روياي من بود. مي‌خواستم پيراهن تيم كشورم را بپوشم و به موفقيت برسم. هدفم بازي در جام جهاني بود و از اينكه اين هدف محقق شد خيلي خوشحالم و از اينكه در بازي مقابل نيجريه توانستم دروازه ايران را بسته نگه دارم احساس غرور مي‌كنم. اين مسئله بدون كمك هم‌‌تيمي‌هايم انجام نمي‌شد. در كل نتيجه بازي با نيجريه حاصل تلاش كل تيم بود و از اين بابت خيلي خوشحالم. هر كاري كه از دستم بر آيد، براي كشورم انجام مي‌دهم. از مرحوم ناصر حجازي چيز‌هاي زيادي ياد گرفتم، ضمن اينكه احمدرضا عابدزاده هم نكات زيادي به من آموخت. ما دروازه‌بان‌ها در تيم ملي در حالي با هم رفاقت مي‌كنيم كه در كنار آن دوستان خيلي خوبي هم براي هم هستيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار