کد خبر: 1208022
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساوجبلاغ خبرداد
رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان ساوجبلاغ از رسیدگی به دعاوی کارگری در محاکم بدوی به زیر ۲۰ روز خبر داد.

سعید فلاح نژاد با اعلام این خبر اظهارداشت : با احراز الکترونیکی سامانه جامع کار توسط متقاضی رسیدگی به دعاوی کارگری در کمتر از پنج دقیقه و تنظیم و توزیع پرونده های دعاوی و تشکیل منظم جلسات در ساوجبلاغ ، علیرغم تعدد پرونده ها، رسیدگی بدوی توسط اعضای هیات تشخیص در این شهرستان به زیر بیست روز رسیده است و این روند کاهشی است.

وی در ادامه گفت: برابر آیین رسیدگی به دعاوی کارگری، مراحل رسیدگی به اختلافات کارگری از قرار طرح دعوی، رسیدگی در هیات تشخیص و رسیدگی در هیات حل اختلاف می باشد که با برگزاری منظم جلسات با حضور نمایندگان کارگر و کارفرما صورت می پذیرد.

فلاح نژاد ادامه داد: البته پیش از طرح دعاوی در کارگاه های مشمول قانون کار ، مطلوب است این اختلافات در داوری های سازش درون کارگاهی حل و فصل و در صورت عدم حصول نتیجه ، این اختلافات در شعبان شبهه قضایی اداره کار مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساوجبلاغ خاطر نشان کرد: برابر ماده ۱۵۷ قانون کار، هیات تشخیص بعد از انجام بررسی های لازم و تحقیقات و رسیدگی بی طرفانه به دلایل دو طرف، رای مناسب را صادر می کند و در صورت اعتراض به رای صادره، پرونده به هیات های حل اختلاف ارجاع و نهایتا پس از بررسی رای صادر خواهد شد.

فلاح نژاد در ادامه با تاکید بر اجرای ماده ۱۵۷ قانون کار و دستور العمل سازش درون کارگاهی گفت: از همه کارگاه های مشمول قانون کار درخواست می کنم نسبت به تشکیل «جلسات سازهای درون کارگاهی» اقدام کنند، به نحوی که برای حل و فصل اختلاف از طریق سازش در کارگاه مشمول قانون کار، لازم است با تقدیم درخواست کتبی به تشکل کارگری مستقر در آن کارگاه حداکثر ظرف مدت ۵ روز کاری از تاریخ وصول درخواست نسبت به تشکیل جلسه سازش اقدام و نهایتا در صورت سازش، اقدام به صورت جلسه سازش نامه می کند.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ساوجبلاغ در پایان گفت: عزیزان پیش از ثبت دادخواست رسیدگی در سامانه جامع کار ، حتما با همکاران من در این اداره ، مشاوره های لازم را دریافت کنند و سپس نسبت به ادامه مراحل قانونی خود اقدام کنند و در ابتدای امر هم ضرورتی برای داشتن وکیل نداشته و برای رسیدگی نیز هزینه ای دریافت نمی شود، اصل رایگان بودن در رسیدگی به دعاوی کارگری مورد نظر قانون کار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار