کد خبر: 1200377
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

جوان آنلاین: همانطور که انتظار می‌رفت، توافق آتش‌بس صهیونیست‌ها را بر آن داشت تا با شدیدترین حملات علیه مقاومت، وارد فاز عملیاتی آتش‌بس شوند، با این حال، حزب‌الله ضمن هدف قرار دادن سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی و هلاکت چند نظامی، با دست برتر وارد آتش بس شد.
حزب‌الله لبنان با انتشار تصاویر و بیانیه‌هایی، شهادت پنج عضو خود (عباس محمد رعد، خلیل جواد شحیمی، احمد حسن مصطفى، محمد حسن احمد شری، بسام علی کنجو) در حمله تروریستی صهیونیست‌ها به ساختمانی در «بیت یاحون» را تأیید کرد. صهیونیست‌ها قصد داشتند در ساعات پایانی منتهی به آتش‌بس، ضربه‌ای سنگین به مقاومت لبنان وارد کنند. با این حال، حزب‌الله لبنان عصر روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در سه حمله پیاپی، سه پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داده است. بنابر بیانیه‌ای که مقاومت اسلامی لبنان صادر کرده، پایگاه‌های رویسات العلم، رامیا و جل‌العلام به دست مجاهدان لبنانی به صورت دقیق مورد اصابت قرار گرفته است و پس از رصد دقیق شهرک المناره در شمال فلسطین اشغالی و ورود چهار نظامی صهیونیست به خانه‌ای در این شهرک، مجاهدان مقاومت اسلامی این خانه را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار داده و تخریب کردند و هر چهار نظامی صهیونیست کشته شدند. حزب‌الله صبح دیروز هم پایگاه عین زیتیم در نزدیکی شهر صفد را با شلیک ۴۸ گلوله کاتیوشا مورد اصابت مستقیم قرار داد و اعلام کرد: «پس از رصد یک تانک مرکاوای صهیونیستی که میان درختان در نزدیکی پایگاه الراهب مستقر شده بود، مجاهدان ما موفق به هدف قرار دادن مستقیم آن شدند. پس از این عملیات، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی برای بررسی شرایط به محل استقرار تانک اعزام شدند که نیرو‌های ما عناصر صهیونیستی را به وسیله موشک هدایت‌شونده هدف قرار دادند که طی آن چندین نفر کشته و زخمی شدند.»
رادیو ارتش «اسرائیل»، شلیک ۵۰ موشک به سمت شهرک‌های الجلیل اعلی را تأیید و تصریح کرد که این شدیدترین حمله از زمان آغاز جنگ است. همزمان سرایا القدس (شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین) هم اعلام کرد که خودرو‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب شرق شهر غزه با گلوله‌های آرپی‌جی هدف قرار داده است.
در ادامه اقدامات محور مقاومت علیه پایگاه‌های امریکایی‌ها، مقاومت اسلامی عراق روز پنج‌شنبه با رمز «یاابالفضل‌العباس» پایگاه‌های عین‌الاسد در عراق و میدان نفتی العمر را در سوریه هدف قرار داد. در بیانیه‌ای که به همین منظور منتشر شده، آمده است که این اقدام را در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه انجام داده است. مقاومت اسلامی عراق شامگاه پنج‌شنبه نیز دو پایگاه ارتش امریکا را در خاک عراق مورد حمله قرار داد. شبکه المیادین گزارش داد که پایگاه‌های امریکایی «عین‌الاسد» واقع در غرب عراق و همچنین پایگاه «الحریر» واقع در فرودگاه اربیل (مرکز اقلیم کردستان عراق) هر کدام دو بار در یک ساعت اخیر هدف حمله قرار گرفتند. این حملات مقاومت عراق بلافاصله پس از حمله جنگنده‌های امریکا به منطقه حد فاصل میان ارتش سوریه و نیرو‌های قسد و امریکا صورت گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار