کد خبر: 1194743
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷
در پی حملات سنگین و جنون‌آمیز ارتش رژیم صهیونیستی
آنتونیو گوترش امروز شنبه با بیان اینکه از تشدید بمباران‌های رژیم صهیونیستی در غزه غافلگیر شده است، آتش‌بس فوری بشردوستانه برای ارسال کمک‌ها را خواستار شد.

جوان آنلاین: دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد: در روز‌های اخیر، توافقی روزافزون در جامعه بین المللی برای لزوم حداقل یک مکث بشردوستانه در جنگ باعث دلگرمی من شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، گوترش ادامه داد:، اما شوربختانه به جای مکث [وقفه در حملات]، از تشدید بی سابقه بمباران‌ها و تاثیرات ویرانگر آن که اهداف بشردوستانه یاد شده را تضعیف می‌کند، غافلگیر شدم.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: با توجه به اختلال در ارتباطات، به شدت نگران کارکنان سازمان ملل نیز هستم که برای ارائه کمک‌های بشردوستانه در غزه هستند.

تدروس آدهانوم گبریسوس مدیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت که خاموشی مانع حرکت آمبولانس‌ها و باعث تخلیه بیماران شده و مردم را از سرپناهی امن محروم می‌کند.

این سازمان همچنین اعلام کرده است که ارتباط‌شان با مراکز پزشکی و کارکنان خود قطع شده است.

بر پایه این گزارش، درخواست‌ها برای اعلام آتش‌بس بیشتر شده است و صد‌ها هزار نفر روز شنبه در شهر‌های سراسر جهان در حمایت از فلسطین تظاهرات کردند.

عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد بیست و دومین روز خود شده که خبر‌ها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد و این منطقه از زمین، دریا و آسمان زیر بمباران سلاح‌های مرگبار رژیم آپارتاید تل آویو قرار دارد به حدی که تا ظهر امروز شمار شهدای غزه از ۱۵ مهرماه به ۷۷۰۳ نفر رسیده است.

منابع خبری همزمان با حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی به غزه، از قطع آب، برق، تلفن همراه و اینترنت در غزه خبر داده‌اند.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی فلسطینی و دیگر کشور‌های اسلامی و عربی نسبت به پیامد‌های فاجعه بار این اقدام رژیم صهیونیستی هشدار داده و تأکید کردند که این اقدام برای کشتار ملت غزه در سایه سکوت و تاریکی صورت می‌گیرد.

پارلمان اروپا در تداوم حمایت تمام قد دولت‌های غربی از رژیم صهیونیستی، پنجشنبه (۲۷ مهر) قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که در آن ضمن تاکید بر حق ادعایی تل‌آویو برای دفاع از خود، با ادبیات انفعالی و محتاطانه از این رژیم اشغالگر درخواست شده که مطابق با قوانین بین‌المللی بشردوستانه رفتار کند.

قانون‌گذاران اروپایی در بخشی از این قطعنامه نسبت به گسترش درگیری‌ها در منطقه هشدار دادند و آنچه را که مکث بشردوستانه نامیدند، خواستار شده بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار