کد خبر: 1176126
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۱.۹۸ درصد همراه شد و وارد کانال ۲ میلیون واحدی شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در اولین روز هفته در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۳۹۳۸۴ واحد توانست کانال ۲ میلیون واحدی را پس بگیرد و به رقم ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۴۳ واحد رسید.

شاخص هموزن بورس با افزایش ۱۱ هزار و ۸۵۹ واحد به رقم ۷۱۷ هزار و ۷۷۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۱۹۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۲.۱ میلیارد سهام و حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۳۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۹۶۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱.۹۸ درصد افزایش یافت، این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۶۸ درصد رشد کردند، شاخص آزاد شناور ۲.۱۷ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۲.۹۱ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس فقط به اندازه ۰.۹۶ درصد رشد کرد.

نماد‌های شاخص‌ساز امروز شامل فولاد مبارکه، ملی‌مس، پالایش نفت اصفهان، گل‌گهر، پالایش نفت بندرعباس، شستا و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۳۸۷ واحد افزایش به رقم ۲۶ هزار و ۶۴۴ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۵۴ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۷۰ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۴.۳ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۲۵ هزار معامله و به ارزش ۴ هزار و ۱۳۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های ایران‌خودرو دیزل، جهان فولاد سیرجان، انتخاب الکترونیک، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس و مالی سپهرصادرات به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

امروز همچنین شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس ۱.۴۸ درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هموزن ۲.۰۶ درصد رشد کردند. شاخص بازار اول بورس ۱.۸۹ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم فرابورس ۱.۲۹ درصد افزایش یافت.

 از دلایل مهم رشد اقتصاد در روز جاری می‌توان به افزایش نرخ دلار در بازار اشاره کرد که چشم‌انداز افزایشی پیش‌رو سرمایه‌گذاران ترسیم کرده است، در عین حال ذات بازار سرمایه همراه با ریسک و نوسان است که نباید از آن غافل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار