کد خبر: 1175416
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
درگیری گروه‌های فلسطینی در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین‌الحلوه واقع در جنوب لبنان، بار دیگر شدت گرفت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، درگیری‌های گروه‌های فلسطینی در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه واقع در جنوب لبنان دوباره شدت گرفته است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که درگیری‌های شدیدی در برکسات و محله طوارئ واقع در اردوگاه عین‌الحلوه در جریان است. محله طوارئ واقع در بخش غربی اردوگاه عین‌الحلوه، مرکز تجمع گروه‌های درگیر با جنبش فتح است و شدت تیراندازی‌ها در این منطقه حاکی از حمله سنگین به این منطقه است.

همچنین منابع خبری از گسترش درگیری‌ها به جبل الحلیب خبر داده‌اند و اعلام کرده‌اند که در درگیری‌های شدید و خشونت‌بار جاری در برکسات و محله طوارئ از راکت استفاده شده است.

ماهر شبایطه، دبیر جنبش فتح در صیدا در گفتگو با المیادین اعلام کرد: به ما خیانت شده است. ما به آتش‌بس پایبند بودیم، اما اتفاقاتی که اندکی پس از آتش‌بس رخ داد، ما را غافل‌گیر کرد. اتفاقات جاری از سوی طرف‌های تندرویی در جریان است که نمی‌خواهند به آتش‌بس پایبند باشند. جند الشام به سوی مواضع نیرو‌های فتح آتش گشودند و نیرو‌های ما در حال واکنش به این تیراندازی‌ها هستند. ترور العرموشی به ما ارتباطی ندارد و در حال حاضر ما به محل‌هایی که تندرو‌ها از آن‌جا به سوی ما تیراندازی می‌کنند، تیراندازی متقابل انجام می‌دهیم.

دبیر جنبش فتح در صیدا گفت: داده‌های ما از آمادگی برای افزایش جبهه‌های درگیری در اردوگاه عین‌الحلوه حکایت دارد. ما موضع‌گیری گروه‌های مقاومت را تأیید می‌کنیم؛ زیرا می‌دانیم که برنامه‌هایی برای هدف‌قراردادن اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی طراحی شده است.

در درگیری‌های اردوگاه عین‌الحلوه میان عناصر جند الشام و عصبه الانصار از یک سو و جنبش فتح از سوی دیگر، تاکنون بیش از ۱۱ تن جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۴۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار