کد خبر: 1171542
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ همدان در مرحله توافق نهایی است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با بیان اینکه پروژه قطار سریع‌السیر تهران_همدان در مرحله توافق نهایی است اظهار کرد: با توجه به بهبود روند توافق با شرکت چینی در خصوص اجرای پروژه قطار سریع‌السیر برقی، چهارمین جلسه در راستای پیگیری اجرای این پروژه که برای نخستین بار در ایران اتفاق می‌افتد، برگزار شد.

وی با بیان اینکه با عملیات اجرایی این پروژه مسیر فرودگاه امام (تهران_همدان) چند ساعت کاهش خواهد داشت گفت: قطارهای سریع‌السیر در بیشتر کشورهای پیشرفته استفاده می‌شود، سرعت این قطارها بالغ بر ۴۰۰ کیلومتر در ساعت است که با راه‌اندازی فاصله بین شهری همدان_تهران در کمتر از یک ساعت طی خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور وزیر راه افزود: توضیحاتی مبنی بر اینکه فاینانس و خط اعتباری این پروژه بر عهده شرکت چینی خواهد بود ارائه شد و با برآورد هزینه‌های تمام رفت‌وآمدهای لازم بین دو کشور تا رسیدن به مرحله نهایی.

وی با بیان اینکه با تایید نهایی کشور چین طرح آماده عملیات اجرایی است زمان آغاز آن طبق مفاد توافقنامه را سه‌ چهار ماه آینده عنوان کرد و گفت: قرار است پروژه در نهایت طی دو سه سال به پایان برسد.

فلاحی افزود: قطار سریع‌السیر ضمن اینکه کمک به تردد بهتر مردم است؛ نوعی ممانعت از مهاجرت بی‌رویه به مرکز کشور نیز محسوب می‌شود تا افرادی که در تهران به کار اشتغال دارند، مجبور به اسکان در آنجا نباشند و با تردد سریعتر به مقصد برسند.

 وی افزود: به این صورت وقتی افراد برای رفت یا برگشت یک ساعت زمان داشته باشند، ترجیحاََ تمایل به حضو کنار خانواده در شهر و روستای خود را برمی‌گزینند و این خود علاوه بر عامل بازدارنده مهاجرت، باعث رشد و توسعه آبادانی منطقه نیز خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اظهار کرد: از تهران تا همدان چندین ایستگاه شامل زرندیه، ساوه، پیشخور و فامنین طراحی شده و در نهایت همدان به‌عنوان ترمینال غرب کشور فعال خواهد بود که در بین راه عوامل توسعه‌پذیر دیگری هم به آن اضافه می‌شود.

وی تاکید کرد: از جمله موارد یادشده در طراحی اولیه، ماشین‌های برقی است که در واقع آنتن‌های جاده خواهند بود و از شهرهای کبودرآهنگ و... عهده‌دار جابجایی مسافران در مسیر تردد  به ایستگاه این خطوط هستند.

فلاحی به طرح‌های توسعه شهری در همدان  اشاره کرد و افزود: احداث شهرک‌های مسکونی در کنار مسیر و امتداد شهر مورد دیگری از مفاد این توافقنامه است و پروژه بندر خشک هم از موارد قابل توجه دیگری است که همزمان با این طرح به اجرا خواهد رسید.

وی با بیان‌ اینکه مردم همدان سالهاست منتظر به ثمر رسیدن منطقه اقتصادی جهان‌آباد فامنین هستند، با ابراز امیدواری در راستای پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی استان خاطرنشان کرد: امیدواریم عملیاتی شدن این پروژه برای استان منشا خیر باشد و بیشترین بهره از این ظرفیت ناب نصیب مردم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار