کد خبر: 1169465
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
قیمت طلا در آخرین روز کاری بازار‌های جهانی ۱۴ دلار و ۱۵ سنت افزایش یافت و به ۱۹۲۵.۰۵ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، پس از اینکه آمار‌های ضعیف‌تر از انتظار فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی آمریکا تردید‌هایی در مورد افزایش نرخ بهره پس از ماه جولای ایجاد کرد، قیمت طلا در معاملات آخرین روز کاری بازار‌های جهانی افزایش یافت.

هر اونس طلا با ۱۴ دلار و ۱۵ سنت افزایش ۱۹۲۵.۰۵ دلار فروخته شد.

از دیگر عوامل افزایش قیمت طلا، کاهش سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و ارزش دلار عنوان شده است.

تاجران معتقدند که فدرال رزرو، نرخ بهره را افزایش را در این ماه افزایش می‌دهد، اما نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره بعد از این ماه تردید دارد.

طلا به افزایش نرخ بهره حساس است و افزایش آن، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است را بالا می‌برد.

نرخ بهره بانکی آمریکا از ماه مارس تاکنون ۱۰ مرتبه افزایش یافته و ۵ درصد به آن اضافه شده است. فدرال رزرو نرخ بهره را ماه گذشته ثابت نگه داشت و انتظار می‌رود که در نشست بعدی این بانک دوباره افزایش یابد.

افزایش نرخ بهره، سرمایه‌گذاران را نسبت به طلا که در بی‌ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی دارایی امن محسوب می‌شود، بی‌رغبت می‌کند، زیرا طلا دارایی بدون بهره است و با این افزایش، هزینه‌های نگهداری آن بالا می‌رود.

بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در ماه ژوئن بیشترین رقم ماهانه افزایش نرخ بهره را اعمال کردند و این اقدام بازار را غافلگیر کرد.

با این حال، اختلاف مداوم میان آمریکا و چین همواره به سرمایه‌گذاران یادآوری می‌کند که «داشتن اندکی طلا در سبد سرمایه‌گذاری توصیه شده است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار