کد خبر: 1154207
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
اولین محموله از کمک‌های صلیب سرخ به مردم سودان با وزنی بالغ بر هشت تن، به این کشور رسید.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، اولین هواپیمای حامل کمک‌های صلیب سرخ جهانی به مردم سودان که درگیر جنگ بین ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع شده‌اند، امروز (یکشنبه، سی‌ام آوریل) وارد این کشور شد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، مقامات صلیب سرخ طی یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی اعلام کردند که این هواپیما به عنوان بخشی از کمک‌های اضطراری ارسال شده توسط این نهاد از زمان آغاز درگیری‌ها در سودان، به شهر بندری بورتسودان رسیده است.

در بیانیه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ آمده است که محموله ارسال‌شده هشت تن وزن دارد و شامل تجهیزات پزشکی برای تقویت امکانات از بیمارستان‌های سودان و داوطلبان جمعیت هلال احمر سودان است که به مجروحان این جنگ مراقبت‌های پزشکی ارائه می‌کنند.

از روز شنبه هفته گذشته (پانزدهم آوریل) و به دلیل اختلاف‌نظر ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع، جلسات و گفتگو‌های ملی در سودان برچیده و با حمله غافلگیرکننده نیرو‌های پشتیبانی به فرماندهی «محمد حمدان» ملقب به «حمیدتی» به پایگاه‌های ارتش، درگیری‌های داخلی در این کشور آغاز شد.

حالا و با گذشت دو هفته از این بحران، پنجمین توافق آتش‌بس بین ارتش به فرماندهی ژنرال البرهان و نیرو‌های سریع اجرایی شده، اما درگیری‌ها و اتهامات متقابل بین نظامیان ادامه دارد. طبق گزارش منابع آگاه سودانی، تاکنون پیروزی در نبرد‌های میدانی با نیرو‌های مسلح و ارتش این کشور بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار