کد خبر: 1154101
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
سخنگوی رسمی کمپین «ندای مردم سودان» در گفت‌وگو با پایگاه خبری «عربی21» ضمن اشاره به سردرگمی نیروهای پشتیبانی سریع و غیاب فرماندهان آنان در نبردها، تصریح کرد که ارتش سودان به زودی پیروز جنگ خواهد شد. عربی21: ارتش سودان پیروز جنگ خواهد بود
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «هشام عثمان الشوانی»، سخنگوی رسمی کمپین «ندای مردم سودان» در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری «عربی۲۱»، ضمن تحلیل آخرین وضعیت درگیری‌های میدانی در این کشور، تصریح کرد که ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» پیروز جنگ خواهند شد.

الشوانی در ابتدای این گفت‌وگو تاکید کرد: «نیروهای مسلح سودان به زودی جنگ با شبه‌نظامیان شورشی را به شیوه‌ای دقیق و مناسب، آن هم از طریق نبرد حل و فصل خواهند کرد».

وی خاطرنشان کرد: «دو طرف درگیری به هیچ وجه برابر نیستند، زیرا همه داده‌های موجود در میدان و توازن قوا نشان می‌دهد که نیروهای مسلح به زودی جنگ را به نفع خود خواهند برد. در نتیجه، شکست نیروهای پشتیبانی سریع فقط نیازمند زمان است؛ این نیروها در غیاب فرماندهان خود، با سردرگمی در نبردهای میدانی مواجه شده‌اند».

الشوانی از نیروهای سیاسی سودان خواست که «در کنار نیروهای مسلح بایستند، در مورد جدیت خطر شورشیان [نیروهای پشتیبانی سریع] و نقض قوانین و حقوق توسط آن‌ها، به جامعه بین‌المللی و طرف‌های منطقه‌ای هشدار دهند؛ سپس به راه حل سیاسی جامع ملی فکر کنند، اما ابتدا پیروزی بر این گروه شبه‌نظامی را در اولویت قرار دهند».

او درباره اهداف نیروهای پشتیبانی سریع گفت: «وضعیت خطرناک است و این یک شورش از درون دولت و علیه خود دولت است. این شورش در درون خود یک جاه‌طلبی شخصی و خانوادگی با روابط مالی، اقتصادی، سیاسی و شبه‌نظامی را به همراه دارد».

الشوانی در خصوص اهداف حمیدتی از شورش تصریح کرد: «طرح شورش حمیدتی این بود که در پوشش یک اتحاد سیاسی، قدرت را در دست بگیرد؛ اما این نقشه شکست خورد و همه چیز به نبردی در داخل شهر تبدیل شد که در آن ارتش سودان تا پیروزی قاطع پیروز شد».

این اطلاعات منبع آگاه سودانی درباره موفقیت میدانی ارتش در حالی منتشر می‌شود که یک کارشناس ترکیه‌ای، روز گذشته طی گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» خاطرنشان کرد ه بود که موفقیت ارتش سودان در خارج کردن نیروهای پشتیبانی سریع از خارطوم به بحران در این کشور پایان نخواهد داد و ممکن است درگیری‌ها به منطقه دارفور نیز کشیده شود.

از روز شنبه هفته گذشته (پانزدهم آوریل) و به دلیل اختلاف‌نظر ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع، جلسات و گفت‌وگوهای ملی در سودان برچیده و با حمله غافلگیرکننده نیروهای پشتیبانی به فرماندهی «محمد حمدان» ملقب به «حمیدتی» به پایگاه‌های ارتش، درگیری‌های داخلی در این کشور آغاز شد. حالا و با گذشت دو هفته از این بحران، پنجمین توافق آتش‌بس بین ارتش به فرماندهی ژنرال البرهان و نیروهای سریع اجرایی شده اما درگیری‌ها و اتهامات متقابل بین نظامیان ادامه دارد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار