کد خبر: 1153255
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
اداره امنیت دریانوردی چین اعلام کرد که این کشور روز چهارشنبه (امروز) در مناطقی از دریای چین شرقی، رزمایش‌ نظامی برگزار می‌کند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در شرایطی که تنش‌های پکن و غرب بر سر تایوان ادامه دارد، رزمایش نظامی چین در دریای چین شرقی خبرساز شده است.

منابع رسانه‌ای از پکن خبر دادند که این کشور روز چهارشنبه درصدد برگزاری رزمایش نظامی در مناطقی از دریای چین شرقی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنا بر اعلام اداره امنیت دریانوردی چین امروز در یکی از مناطق دریای چین شرقی رزمایش نظامی با استفاده عملی از تسلیحات برگزار می‌شود.

به گفته مقام‌های چین، این رزمایش از ساعت 11 تا 18:30 دقیقه به وقت محلی برگزار می‌شود و در این مدت ورود کشتی‌ها به منطقه رزمایش ممنوع است.

این رزمایش در شرایطی انجام می‌گیرد که تنش‌های چین با غرب بر سر تایوان اخیرا در نتیجه دیدار رئیس‌جمهور این جزیره با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ایالت کالیفرنیا شدت گرفته است.

به دنبال دیدار ماه آوریل «تسای-اینگ وی» با کوین مک کارتی در جریان سفر او به آمریکا، چین ضمن مخالفت با این دیدار و دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی چین در قبال تایوان، یک رزمایش نظامی بزرگ و سه روزه را در تنگه تایوان برگزار کرده بود.

پکن، تایوان را بخشی از چین می‌داند و بارها به مقام‌های این جزیره درباره تمایلات جدایی طلبانه هشدار داده است. چین همچنین به آمریکایی‌ها درباره عزم خود برای حفاظت از حاکمیت خود بر تایوان تاکید کرده و غرب را درباره نقض سیاست «چین واحد» برحذر داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار