کد خبر: 1153005
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
آتش‌بس اعلام شده از سوی نیروهای درگیر در سودان بار دیگر نقض و درگیری ها در «خارطوم» و «ام درمان» مجدداً از سرگرفته شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، با وجود اعلام آتش‌بس ۳ روزه از سوی نیروهای درگیر در سودان، خبرنگار شبکه الجزیره از نقض این آتش‌بس و به گوش رسیدن صدای تیراندازی گسترده در اطراف کاخ ریاست جمهوری در خارطوم و همچنین صدای چند انفجار در این منطقه خبر داد.

خبرنگار این شبکه همچنین گزارش داد که صدای وقوع چند انفجار و اصابت خمپاره‌ها در منطقه «ام درمان» به گوش می‌رسد. این نخستین‌باری نیست که آتش‌بس اعلام شده میان طرف‌های درگیر در سودان از سوی آنها نقض می‌شود.

این در حالیست که گزارش‌های رسانه‌ای بیانگر آن بود که از بامداد امروز سه شنبه آتش‌بس ۳ روزه میان نیروهای ارتش سودان و شبه نظامیان پشتیبانی سریع آغاز شد.

بر اساس این گزارش، یک منبع نظامی در ارتش سودان اعلام کرد که این ارتش با آتش‌بس ۳ روزه موافقت کرده است. ارتش سودان نیز اعلام کرد که این اقدام در واکنش به درخواست عربستان و آمریکا صورت می‌گیرد.

ارتش سودان هم چنین تاکید کرده بود: موافقت ما با آتش‌بس مشروط به تعهد شورشیان مبنی بر توقف تمام اقدامات خصمانه است.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داده بود که تبادل آتش میان نیروهای دو طرف بعد از آغاز آتش‌بس متوقف شده است.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا شب گذشته اعلام کرد که وعده‌های دو طرف درگیر در سودان، برای آتش‌بس کافی نیست، بلکه باید به این آتش بس نیز پایبند بود.

از سوی دیگر، سندیکای پزشکان سودان نیز اعلام کرد که تعداد کشته‌های درگیری‌ها از میان غیرنظامیان در سودان به ۲۹۱ نفر و زخمی‌ها به هزار و ۶۹۹ نفر رسیده است. همچنین ۷۱ درصد از بیمارستان‌های مستقر در مناطق درگیر، تعطیل شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار