کد خبر: 1152956
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
وزیر خارجه آمریکا گفت که ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان با آتش‌بس سه روزه که از بامداد سه‌شنبه آغاز می‌شود، موافقت کرده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه از توافق طرف‌های درگیر در سودان برای برقراری آتش‌بس ۷۲ ساعته خبر داد.

بلینکن در این‌باره گفت که ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان با آتش‌بس سه روزه موافقت کرده و این در حالی است که تعداد زیادی از کشورهای جهان مشغول خارج کردن دیپلمات‌ها و شهروندان خود از سودان هستند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی درباره این آتش‌بس توضیح داد که توافق پس از دو روز مذاکرات فشرده حاصل شده و از بامداد سه‌شنبه آغاز خواهد شد.

این در حالی است که طرف‌های درگیر در سودان تاکنون به چندین توافق آتش‌بس موقت قبلی هم پایبند نبوده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اظهار داشت: «در این برهه، ایالات متحده از ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان می‌خواهد که فوراً و به‌طور کامل آتش‌بس را رعایت کنند. ما با منافع غیرنظامی منطقه‌ای، بین‌المللی و سودانی هماهنگی می‌کنیم تا کمیته‌ای برای کار روی آتش‌بس دائمی و نظارت بر کمک‌های بشردوستانه ایجاد شود».

به نوشته رویترز، سخنگوی نیروهای پشتیبانی سریع سودان نیز تأیید کرد که با آتش‌بس که از نیمه‌شب سه‌شنبه شروع می‌شود، برای تسهیل تلاش‌های بشردوستانه موافقت کرده است.

طبق این گزارش، ارتش سودان اما هنوز درباره توقف درگیری‌ها با نیروهای پشتیبانی سریع این کشور اظهار نظر نکرده است.

پیش از این، طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی حدود ۴۲۰ نفر طی هشت روز درگیری در سودان جان خود را از دست داده و ۳۷۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار