کد خبر: 1152162
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
در شرایطی که پیش بینی می‌شد با عرضه برخی خودرو‌های ثبت نامی از هفته آینده قیمت‌ها دربازار روندی کاهشی بگیرد، اما بازار خودروبه استقبال این خبر رفت و در روز‌های اخیر شاهد روند ریزشی در این بازار هستیم. بر اساس گزارش‌ها قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ کشور در معاملات امروز از ۵ تا ۳۰ میلیون تومان کاهش داشته است. همچنین سخنگوی وزارت صمت نیز از مرحله دوم ثبت‌نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو از ۱۶ اردیبهشت خبر داده است.

اختصاصی جوان آنلاین: امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه در مرحله اول طرح یکپارچه تخصیص خودرو ۹۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند، گفت: این خودرو‌ها در حال تحویل است و در ماه اردیبهشت و خرداد مجموعا ۲۵۰ هزار خودرو تحویل داده می‌شود.
وی وعده داد که با ادامه فرآیند تحویل خودروها، قیمت در بازار آزاد شکسته شود و گفت: طی روز‌های اخیر نیز قیمت‌های بازار شیب نزولی داشته است.
سخنگوی وزارت صمت افزود: در حال حاضر شاهین با قیمت حدود ۴۰۰ میلیون تومان تحویل داده می‌شود، اما در بازار ۷۰۰ میلیون تومان است. سوال من از متقاضیان خودرو این است که چرا بازار آزاد را انتخاب و پول اضافه پرداخت می‌کنند؟ تولید روزانه شاهین در سال قبل ۶۵ دستگاه بود، اما امسال به روزی ۲۲۰ دستگاه رسیده است. در مورد بقیه مدل‌های خودرو نیز همین وضعیت حاکم است.
قالیباف درباره مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو گفت: ثبت نام در مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو از ۱۶ اردیبهشت شروع می‌شود که فرآیند آن شبیه مرحله اول است؛ بنابراین متقاضیان باید ۱۰۰ میلیون تومان در حساب خود، اما به وکالت سازمان حمایت دربیاورند. نداشتن پلاک فعال و سایر شرایط نیز همچنان حاکم است. همچنین به گفته این مقام مسئول بیشتر مدل‌های شرکت‌های خودروساز در مرحله دوم نیز عرضه خواهد شد.

پیش بینی تداوم کاهش قیمت‌ها در هفته آینده
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو نیز در این باره گفت: اگر عرضه خودرو‌های ثبت‌نامی در طرح یکپارچه خودرو از هفته آینده آغاز شود، قیمت خودرو در بازار کاهش می‌یابد.
سعید موتمنی در مورد آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار، اظهار کرد: قیمت خودرو در بازار بستگی به میزان عرضه دارد و از آنجاکه در تعطیلات فروردین عرضه به بازار به علت تعطیلی خودروساز‌ها کم می‌شود، این کاهش عرضه سبب افزایش اخیر قیمت خودرو در بازار شد.
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در گفتگو با فارس اظهار کرد: با توجه به کمتر شدن عرضه خودرو به بازار به دلیل ذکرشده، قیمت انواع خودرو در بازار نسبت به اواخر اسفند سال گذشته، بین ۸ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو بیان کرد: باید قبول کرد که هنوز نمی‌توانیم نیاز بازار خودرو را تامین کنیم؛ اگر نیاز بازار خودرو تامین شود شاهد این افزایش قیمت‌ها نخواهیم بود.

آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار روز چهارشنبه
بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، بازار خودرو در هفته جاری با اعلام نوبت‌دهی به متقاضیان طرح یکپارچه خودرو با روند ریزشی همراه شده است. بر این اساس، قیمت خودرو‌های داخلی بین ۱۰ تا ۲۶میلیون تومان کاهش را ثبت کرده و در خودرو‌های مونتاژی نیز بین ۳۰ تا ۹۵میلیون تومان افت قیمت به ثبت رسیده است.
طبق گزارش ها، قیمت کوییک R در بازار آزاد ظرف یک روز ۳۵ میلیون ریخت و به ۴۱۵ میلیون رسید. کوییک دنده‌ای هم امروز چهارشنبه با افت قیمت ۳۰ میلیونی پا به بازار گذاشته و خرید آن ۴۰۵ میلیون تومان هزینه دارد. پراید وانت آخرین بازمانده پراید در خط تولید به‌حساب می‌آید و این یکی را ۱۰ میلیون کمتر از دیروز یعنی ۳۱۵ میلیون تومان می‌فروشند. قیمت ساینا دنده‌ای هم امروز با افت پنج میلیونی به ۴۱۰ میلیون تومان رسیده است.
قیمت پراید ۱۵۱ نیز امروز به ۳۱۵ میلیون تومان، تیبا ۳۹۵ میلیون تومان، تیبا ۲، ۴۰۰ میلیون تومان، ساینا ۴۱۰ میلیون تومان، سیتروئن C۳ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، چانگان CS۳۵ یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان، کیا سراتو ۲۰۰۰ مونتاژی دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، آریو ۹۰۰ میلیون تومان و شاهین ۷۴۰ میلیون تومان شد.
قیمت محصولات ایرانخودرو امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین درمقایسه با خریدوفروش‌های دیروز دستخوش تغییراتی شده و اغلب مدل‌های این کارخانه بین پنج تا ۲۰ میلیون کمتر از سه‌شنبه فروخته می‌شوند. پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما که در فهرست گران‌ترین خودرو‌های داخلی جزو صدرنشین‌هاست، امروز بیشتر از سایر محصولات ایرانخودرو کاهش قیمت داشته و معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یعنی ۲۰ میلیون کمتر از دیروز معامله می‌شود.
پژو ۲۰۷ دنده‌ای از این حیث در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد. قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای با افت ۱۵ میلیونی به ۸۱۵ میلیون تقلیل پیدا کرده و مدل‌هایی مثل تارا دنده‌ای و تارا اتوماتیک درقیاس با دیروز ۱۰ میلیون کمتر دست به دست می‌شوند. قیمت تارا دنده‌ای در بازار آزاد امروز ۸۵۰ میلیون تومان است و خرید تارا اتوماتیک یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان آب می‌خورد. همچنین قیمت دنا پلاس شش دنده، پژو پارس ساده و رانا پلاس هم نسبت به دیروز پنج میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

لایحه دو فوریتی واردات خودروی کارکرده در دولت تصویب شد
وزیر صمت امروز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بازار خودرو دچار آشفتگی ناشی از تقاضا بیش از عرضه است خوشبختانه عرضه در سال گذشته روند بسیار خوبی داشته است، اما خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و تقاضای سوداگرانه به خودرو اضافه شده است؛ بنابراین باید به خودرو اولویت دهیم که لایحه واردات خودرو کارکرده در دولت تصویب شد که در اولین جلسه مجلس طرح می‌شود.
وی درباره تحویل خودرو در سال۱۴۰۳ اظهار کرد: برای بعضی خودرو‌ها تقاضا بیش از حد ظرفیت تولید است. هفته آینده سامانه باز می‌شود و کسانی که خودرو آن‌ها تحویل۱۴۰۳ است می‌توانند خودروی خود را تغییر دهند.
وی افزود: تا ۴-۳ ماه آینده بخش عمده خودور‌های ثبت‌نامی سایپا تحویل داده می‌شود در مورد ایران خودرو هم همینطور است. از ۱۶ اردیبهشت دور جدید ثبت نام خودرو انجام می‌شود.
وزیر صمت درباره واردات خودرو نیز اظهار کرد: امروز لایحه دو فوریتی واردات خودرو کارکرده در دولت تصویب شد و به سرعت به مجلس ارسال می‌شود. فاطمی‌امین گفت: واردات تا حدی ادامه می‌دهیم تا شکاف عرضه و تقاضا از بین برود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار