کد خبر: 999830
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه این مجموعه بر اساس منویات فرماندهی کل قوا حرکت می‌کند، گفت: قطب‌نمای تمام فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ولایت فقیه است.

سردار عابدین خرم، فرمان حکیمانه امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ برای تاسیس سپاه را فرمانی تاریخی و بسیار تاثیرگذار در معادلات سیاسی و دفاعی کشور و منطقه خواند و افزود: امام راحل در طول سال های حیات پربرکت و سرشار از معنویت خود به مجموعه سپاه و بسیج هویت دفاعی، ملی و الهی بخشید.

وی فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر سپاه نبود کشور هم نبود، را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بر همین مبنا طبق توصیه های بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام عظمای ولایت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه شرایط آماده باش بوده و هیچ گاه از این آمادگی دور نخواهد بود.

خرم به آیه قرآنی منقش در آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و  اضافه کرد: همین آیه پرمعنی فرمان آماده باش دفاعی سپاه است تا در هر شرایط و وضعیتی نسبت به دفاع از کیان و آرمان های اسلام و انقلاب در صف اول باشد.

وی با بیان اینکه سپاه نیرویی برخاسته از جوانان انقلابی بود که در تثبیت انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت، ادامه داد: این مجموعه خدوم و مردمی طبق اصول قانون اساسی پاسداری و صیانت از انقلاب و کشور را بر عهده دارد و در عمل به این رسالت قانونی خود با کسی تعارف ندارد.

خرم از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نقطه عطف و تضمین کننده برای حفظ دستاوردهای انقلاب یاد کرد و گفت: در طول ۴۰ سال گذشته همواره دشمنان اسلام و انقلاب با هجمه های مختلف و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود تلاش دارند برای مقابله با نظام و سپاه وارد میدان شوند که در هر صحنه ای همچون دوران دفاع مقدس با شکست مواجه شده اند.

وی سپاه پاسداران را مولود انقلاب اسلامی خواند و با اشاره به خدمات مختلف این مجموعه در زمینه های دفاعی، نظامی، سازندگی، عمران و آبادانی، محرومیت زدایی و بهداشتی و درمانی، یادآور شد: سپاه در حقیقت معجزه امام راحل و انقلاب اسلامی است.

خرم حضور پرافتخار و سرافرازانه سپاه در دوران هشت سال دفاع مقدس را نمونه ای واضح و تاثیرگذار در حیات پربرکت و تاثیرگذار این مجموعه در دفاع از کیان انقلاب و میهن اسلامی دانست و اظهار داشت: این دوران سخت اما ماندگار در تاریخ ایران دشمنان انقلاب اسلامی را بیمناک و دوستان ما را امیدوار و آرام ساخت.

وی تکیه اصلی سپاه در طول ۳۰ سال زمامداری کشور توسط رهبر انقلاب را ایمان، تقوا، معنویت همراه با تخصص های نظام و رزمی ارزیابی کرد و افزود: در طول این سال ها سپاه در هر صحنه ای که وارد شده است، مقتدارانه نقش آفرینی کرده و آثار ماندگاری از خود به جای گذاشته است.

فرمانده سپاه عاشورا، نوآوری، خدمات اجتماعی، امداد و نجات، فرهنگ و هنر را از جمله زمینه های حضور فعال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی دهه اخیر خواند و گفت: البته سپاه در حوزه جغرافیای مقاومت نیز آمادگی خود را حفظ و تقویت کرده است.

خرم  با اشاره به حضور و خدمات سپاه در مقابله با ویروس کرونا، اضافه کرد: سپاه در پنج عرصه شامل کمک به درمان، اجرای طرح ملی غربالگری، تولید ماسک و لباس بیمارستانی، ضدعفونی و پاکسازی محلات و معابر و تهیه و توزیع بسته های معیشتی ورود کرده و به اعتراف کارشناسان کارنامه ای موفق از خود نشان داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر