کد خبر: 999679
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده سراب با اشاره بر اینکه تاکنون ۱۶ میلیارد تومان وام بلاعوض به زلزله‌زدگان سراب پرداخت شده است، گفت: متاسفانه برخی از زلزله‌زدگان قبل از زلزله در یک ملک با چند اتاق جداگانه زندگی می‌کردند که الان وام زلزله برای هر کدام از این اتاق‌ها می‌خواهند.

مسعود رادبه، رئیس ستاد  بازسازی مناطق زلزله‌زده سراب  اظهار کرد: در زلزله آبان ماه، ۵۱ روستا، یک هزار واحد مسکونی تخریب شد که عملیات اجرایی برای ۶۰۰ واحد شروع شده است.

آخرین وضعیت زلزله‌زدگان سراب

وی با بیان اینکه تا پایان تابستان، همه واحدهای خسارت دیده، بازسازی و مقاوم‌سازی خواهد شد، افزود: تاکنون ۱۶ میلیارد تومان از بابت وام‌های بلاعوض پرداخت شده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده سراب، گفت: تاکنون برای ۵۵۰ واحد در مراحل مختلف وام پرداخت شده است که مبلغی در حدود ۱۳ میلیارد تومان می‌باشد.

درخواست چندین وام زلزله برای یک ملک

وی در خصوص برخی نارضایتی‌ها در بین زلزله‌زدگان گفت: برخی از روستاییان درخواست وام زلزله را دارند که شامل آنها نمی‌شود چراکه وام فقط برای صاحب ملک تعلق می‌گیرد در حالیکه برخی از زلزله‌زدگان قبل از زلزله در یک ملک، چند واحد ساخته بودند که انتظار دارند تا وام برای همه آن واحدها اعطا شود.

رادبه اضافه کرد: البته ما برای این افراد نیز وام ۴۰ میلیون، ۸ میلیون در نظر گرفته‌ایم ولی متاسفانه اکثر آنها اصرار به دریافت وام زلزله دارند.

تخریب ۱۰۰ واحد مسکونی شهری در زلزله سراب

وی خاطرنشان کرد: البته ۱۰۰ واحد مسکونی شهری، خودساخته( شبیه به حاشیه‌نشین) نیز در اثر زلزله آسیب دیده بودند که تاکنون هیچ دستوری برای اعطای وام به آنها ابلاغ نشده است ولی طبق شنیده‌ها، موضوع در هیات دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا بلافاصله بعد از تائید، وام به این قشر نیز اعطا می‌شود.

مشکلات کرونایی برای زلزله‌زدگان و بنیاد مسکن

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده سراب به اثرات کرونا در روند عملیات عمرانی مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: کرونا به شدت روی کارهای بانکی اثر گذاشت چراکه در دو ماه اخیر هیچ بانکی، متقاضی وام پذیرش نمی‌کرد.

وی ادامه داد: البته بسته بودن بخش‌های فروش مصالح ساختمان‌ منجر شد تا با کُندی پیش رویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر