کد خبر: 998783
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
تحلیلگر معروف امور بین الملل با اشاره به دشمنی رئیس جمهور آمریکا با سازمان بهداشت جهانی به واکاوی آن پرداخته است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف امور بین الملل در مطلبی در رای الیوم درباره مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه سازمان بهداشت جهانی آورده است: اینکه ترامپ به چین درباره کرونا حمله کند برای همه شناخته شده و غیرقابل جدل است، اما اینکه خشمش را بر سازمان بهداشت جهانی که خدمات آن به بشریت برای همگان آشکار است، نشانه نفرت، تحقیر و نژادپرستی در قبال آنچه در این دنیا موفق و مستقل است و وابسته به آمریکا نیست، است.

وی افزود: اینکه ترامپ همه کمک‌های کشورش به این سازمان جهانی را متوقف کند و آنهم در این شرایطی که همه کشور‌ها اختلافات را کنار گذاشته و در زمینه مبارزه با کرونا متحد شده اند؛ نشان می‌دهد که ترامپ با توجه به جایگاهش به عنوان رئیس جمهور آمریکا خطری برای بشریت است و مردم آمریکا باید اولویت خود را در براندازی وی قرار دهند آنهم قبل از اینکه به بلایی که خطرش کمتر از کرونا نیست، تبدیل شود.

عطوان می‌نویسد: ترامپ فقط دو مورد برایش مهم است و آن‌ها را دوست دارد؛ نخست رژیم اشغالگر اسرائیل و دیگری پول اعراب. غیر از این دو با هر چیزی دشمن است، زیرا با سازمان یونسکو به علت محکوم کردن نژادپرستی اسرائیل در افتاد و همه کمک‌ها به سازمان آنروا را متوقف کرد، زیرا این سازمان لقمه نانی برای آوارگان فلسطینی که ترامپ خواهان محو آن‌ها از نقشه است، فراهم می‌کند و به این دلیل شمشیر تحریم را به روی سازمان بهداشت جهانی کشیده است، زیرا رئیس اتیوپیایی آن حامی دروغ‌ها و اخبار پوچ ترامپ درباره کرونا و اتهاماتی که به چین وارد می‌کند، نیست.

این تحلیلگر امور بین الملل تاکید کرد: اولین فردی که اطلاعات غلط درباره کرونا داد خود ترامپ است و اگر این اختیار را داشت هرگز مقررات منع آمد و شد وضع نمی‌شد، زیرا تجارت برای وی مهمتر از جان آمریکایی هاست و از این رو بود که آندرو کومو فرماندار نیویورک لحظه‌ای در مخالفت با تصمیم ترامپ برای رفع محدودیت‌ها درنگ نکرد.

عطوان نوشت: شاید ما با محمد البرادعی مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره موضوعات مختلفی که جای طرحش در اینجا نیست، مخالف باشیم، اما با وی در دعوت از کشور‌های عربی برای جبران سهم آمریکا در سازمان بهداشت جهانی موافقیم تا این پیام به جهانیان صادر شود که امنیت و سلامت دنیا در گرو سیاست دولت ترامپ نیست.

وی می‌نویسد: ترامپ که بار‌ها در ارزیابی خطر کرونا شکست خورده و عدم آمادگی امپراتوری علمی و پزشکی آن اثبات شده است از نظر اخلاقی سقوط کرده و مستحق جایزه نوبل جنایات و نداشتن انسانیت است.

این تحلیلگر تاکید کرد: پرداخت سهم ۴۰۰ میلیون دلار ترامپ به سازمان بهداشت جهانی برای کشور‌های ثروتمند عربی در مقایسه با صد‌ها میلیارد دلاری که آن‌ها برای حمایت خود برای قرارداد‌های تسلیحاتی هزینه می‌کنند، چیزی نیست؛ اما آیا این کشور‌ها یا برخی از آن‌ها جرات داوطلب شدن و پرداخت این کسری و به چالش طلبیدن ترامپ را دارند؟ ما شک داریم، زیرا تجارب قبلی در قبال یونسکو و آنروا را داریم و امیدواریم که در اشتباه باشیم.

عطوان در پایان می‌نویسد: ملت آمریکا فرصت طلایی برای ساقط کردن این درنده انسان نما که به دنبال پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست را دارند و اگر اینکار را نکنند شریک وی به عنوان جنایتکار جنگی جهانی هستند که ذره‌ای در ارتکاب جنایات ضد بشریت و خود ملت آمریکا تردید نمی‌کند.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
0
0
آمریکایی ها همیشه شریک رهبران خود در تبهکاری و جنایات آنها بودن رهبران آنها مثل درنده ها و حیوانات وحشی درنده در خارج از آمریکا کشتار و غارت میکردن و جامعه و مردم آمریکا هم از ماحصل کشارها و غارتها بهره میبردن و به دیگران فخر میفروختن بعد هم یه آدم مسخره ای بنام اوباما که یه زبون باز خود فروخته است میگه ما مردم آمریکا یه مردم و جامعه خاص هستیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار