کد خبر: 998390
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه اصراری برای بازگشایی نماز جمعه نداریم، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سلامت مردم از هر موضوعی مهم‌تر است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم  در همایش ائمه جمعه سراسر استان آذربایجان شرقی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: احتمال بازگشایی نماز جمعه از این هفته در برخی استان‌های جنوبی وجود دارد و به تبع آن در برخی از شهرهای استان ما نیز که از نظر ابتلا به کرونا وضعیت آنها سفید اعلام شود، نماز جمعه دائر خواهد شد. 

وی با بیان اینکه هر چند شیوع ویروس کرونا نمازهای جمعه را تعطیل کرده، اما فعالیت روحانیون گسترده‌تر از گذشته در حال انجام است، افزود: ائمه جمعه شهرها در راستای تغسیل و تدفین فوتی‌های کرونایی اقدام‌های جهای انجام می‌دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به مضاعف شدن فعالیت‌های ائمه جمعه استان اظهار کرد: حضور روحانیت در تشییع جنازه متوفیان کرونا، مایه آرامش و اطمینان قلبی خانواده‌های آنهاست، زیرا به دلیل پروتکل‌های بهداشتی، خانواده‌هایی که عزیزی را از دست می‌دهد اجازه نزدیک شدن به جنازه را ندارند و روحانیون جهادی امور کفن و دفن اموات را بر عهده دارند.

حجت الاسلام آل‌هاشم با یادآوری توجه و عنایت رهبر معظم انقلاب به روحانیون تبریز گفت: مدالی بالاتر و ارزشمندتر از این نیست که رهبر معظم انقلاب اقدامات جهادی روحانیون آذربایجان را مورد توجه قرار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در انعکاس فعالیت مدافعان سلامت و ائمه جمعه گفت: فعالیت‌های خبرنگاران استان در رسانه‌ها در این روزهای کرونایی ستودنی است.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه در رزمایش مواسات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب باید ائمه در میدان باشند، گفت: رزمایش مواسات برای ائمه جمعه فرصت است و این رزمایش از عید نیمه شعبان تا عید فطر دوام خواهد داشت.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه قبل از فرمان رهبری و آغاز رزمایش مواسات، کارهای خداپسندانه برای دست گیری از آسیب دیدگان از کرونا در حال انجام است، گفت: ۲۵روز قبل ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت در تبریز تشکیل شد تا با کمک های مومنانه در بین خانواده های بی بضاعت و نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع شود.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر تشکیل قرارگاه‌های رزمایش مواسات در شهرستان ها به فرماندهی ائمه جمعه، افزود: خیران نیک اندیش شهرها هم در این رزمایش نقش آفرین باشند.

در این همایش ائمه جمعه سراسر استان از طریق ویدئو کنفرانس با بیان گزارشی از عملکرد دفاتر ائمه جمعه در دست گیری از نیازمندان و توزیع بسته های کمک معیشتی، نکته نظرات خود پیرامون اجرای هر چه بهتر رزمایش مواسات، همدلی و کمک های مومنانه را بیان کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر