کد خبر: 997600
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
همزمان با اوج گیری بحران کرونا، وزیر خارجه آمریکا در ادامه سیاست ایجاد اختلاف میان مردم و حکومت در ایران، ادعا‌های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی و همچنین حزب الله لبنان مطرح کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: در حالیکه آمریکا از لحاظ وضعیت ویروس کرونا، بحران زده‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود و وضعیت مقابله با این ویروس از سوی دولت ایالات متحده نیز به هیچ وجه رضایت بخش نیست و موجب شده که ایالت‌های این کشور هر یک بر اساس صلاحدید خود اقدامات ضد کرونایی را به اجرا بگذارند، اما با این وجود کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا همچنان سیاست تفرقه افکنی در ایران را با جدیت دنبال می‌کنند.

در همین رابطه «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، در جریان کنفرانس خبری ادعا‌های جدیدی را علیه ایران و حزب الله لبنان مطرح کرد.

پمپئو در جریان پرسش و پاسخ با خبرنگاران مدعی شد: تهران منابعی که اکنون باید هزینه مردم ایران شود تا در این وضعیت بحرانی از سلامت آن‌ها مراقبت شود، هزینه فرستادن سلاح به عراق می‌کند، هزینه حزب‌الله و لبنان کرده و اسرائیل را تهدید می‌کند، همه این چیز‌هایی که ایرانی‌ها برای مدت طولانی مشغول انجام آن بوده‌اند، حتی در میانه این بحران هم ایران این اقدامات را کاهش نداده که بسیار جای تأسف دارد».

در این کنفرانس خبری، خبرنگاری از پمپئو پرسید: با وجود تلاش‌های شما برای جلوگیری از پولی که ایران هزینه گروه‌های نیابتی خود می‌کند، حزب‌الله [لبنان]به‌عنوان یک حزبی ظهور کرده که در حال حاضر و در حالی که بحران کرونا ادامه دارد خدمات ارائه می‌کند و به مردم کمک می‌کند. شما چگونه این تصویر را به چالش می‌کشید؟».

در پاسخ به این پرسش، وزیر خارجه ایالات متحده مدعی شد: دولت قبلی مقدار زیادی پول به ایرانی‌ها داد، و ما دست به اقدامات چشم‌گیری زدیم تا جلوی دستیابی حکومت به منابع مالی که آن‌ها برای ادامه کارزار ترور خود لازم دارند را بگیریم. شما توضیحی از وضعیت در لبنان دادید. یا شاید در سوریه که حزب‌الله در آن‌جا فعال است. می‌توانم این را به شما بگویم: حزب‌الله، امروز، از زمانی که رئیس‌جمهوری ترامپ به قدرت رسیده، پول کم‌تری دارد تا هزینه اقدامات شرورانه خود بکند، و فردا از این هم کم‌تر خواهد شد. تا جایی‌که حکومت ایران را مجبور کند مدل خود را عوض کند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که در لبنان حزب‌الله دست به برپایی برخی مراکز خدماتی و درمانی از جمله تست‌گیری زده، و آن‌طور که خبرگزاری‌های بین‌المللی، از جمله رویترز، گزارش داده‌اند این گروه در تلاش است نشان دهد می‌تواند در وضعیت بحرانی، به ارائه کمک بپردازد.

رویترز اواسط فروردین ماه گزارش داده بود این گروه از منابع خود، از جمله منابع مالی، همچنین گروه‌های داوطلب، دکتر‌ها و تاسیساتی که دارد، بهره گرفته تا در جریان بحران ناشی از کرونا به ایفای نقش بپردازد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز در همان زمان گزارش مشابهی منتشر کرده بود.

پیش از این نیز همزمان با اوج گیری بحران کرونا در آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تلاش کرده بود تا با حمله لفظی به ایران، تمرکز رسانه‌ها را از وضعیت موجود در ایالات متحده منحرف کند.

حملات لفظی و ادعا‌های مقامات امریکایی علیه ایران در حالی است که دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد که نزدیک به دو هزار نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

طبق آمار این دانشگاه تا ساعت هشت عصر سه شنبه یک هزار و ۹۳۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند. طبق این گزارش، تا صبح امروز شمار قربانیان در ایالات متحده به ۱۲ هزار ۷۲۲ نفر رسیده است. ایتالیا با ۱۷ هزار و ۱۲۷ نفر و اسپانیا نیز با ۱۳ هزار و ۷۹۸ نفر بیشترین قربانیان کرونا را در جهان دارند.

ایالت نیویورک هم اکنون با شدیدترین وضعیت نسبت به سایر ایالت‌های آمریکا مواجه است. گزارش‌ها حاکی است که در ایالت نیویورک نیز در روز سه شنبه بیش از ۸۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار