کد خبر: 996892
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
وعده ۳ ماهه مسئولان ۹ ماهه شد
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: در ارتباط با کارخانه کاوه سودا بحث آلایندگی را دنبال و مطرح کرده‌ایم، ولی با وجود نتایج آزمایشگاهی دقیق، سعی مسوولان امر بر این است که این مدارک را بی‌اعتبار تلقی کنند.

در خصوص مسئله آلایندگی کارخانه کاوه سودا اظهار کرد: وقتی بر موضوع آلایندگی زیاد اصرار داریم، می‌گویند ما یک گروه دانشگاهی را مامور تحقیق کرده‌ایم که البته هزینه این گروه نیز به عهده کارخانه بوده و در نتیجه طبیعی است که کاوه سودا اساسا نخواهد نتیجه این تحقیق معلوم شود.

وی ادامه داد: سال گذشته حوالی تیرماه موضوع را در سازمان حفاظت محیط زیست و مجمع نمایندگان استان مطرح کردیم و بنا شد یک گروه دانشگاهی رعایت موازین زیست محیطی را در این کارخانه ارزیابی کند و نتیجه آزمایشات را سه ماهه تحویل دهند که بعد از گذشت حدود 9 ماه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: کاوه سودا که نمی‌خواهد نتیجه تحقیق معلوم شود، هزینه تحقیق را به گروه ارزیاب پرداخت کرده و در نتیجه گروه ارزیاب نیز دغدغه‌ای برای به نتیجه رساندن کار ندارد!!

بیگی ابراز داشت: وقتی پیگیر می‌شویم، می‌گویند گروه ارزیابی دانشگاهی منتظر صدور مجوز آب منطقه‌ای برای حفر چند حلقه چاه و نمونه‌برداری هستند تا نتیجه آزمایش را اعلام کنند؛ در حالی که چاه‌هایی که پیرامون کارخانه وجود دارند قابل استفاده برای نمونه‌برداری هستند و لازم به اخذ مجوز آب منطقه‌ای و حفر چاه جداگانه نیست.

گفتنی است، سال گذشته مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در بازدید از فعالیت این مجتمع و کنترل رعایت موارد تذکر داده شده از سوی محیط زیست به آن اعلام کرد: فعالیت‌های کاوه سودا تحت نظارت و کنترل بوده و به‌طور دوره‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حمید قاسمی یادآور شد:کارشناسان محیط زیست به‌صورت مداوم پساب، پسماند و فعالیت‌های این شرکت را کنترل کرده و در صورت نیاز تذکرات لازم را به مسوولان شرکت ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: نظارت مداوم به‌صورت دوره‌ای و ماهانه چهار بار از سوی اداره‌کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی بر فعالیت‌های این کارخانه انجام می‌شود همچنین برداشت‌های فصلی از چاه‌های اطراف این کارخانه تا محل انتقال به دریاچه ارومیه از طریق آزمایشگاه‌های معتمد انجام می‌شود و نتایج آن به سازمان انتقال می‌یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر