کد خبر: 996208
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
رئیس کل بانک مرکزی نوشت: «جهش تولید» نیازمند برنامه ریزی برای پشتیبانی از بانک‌ها جهت تأمین اعتبار لازم در حمایت از تولیدکنندگان و زنجیره تولید، شفاف سازی تراکنش‌های بانکی و ممانعت از ورود منابع بانک‌ها به فعالیت‌های سفته بازانه و توسعه عملیات بازار باز است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: عبدالناصر همتی در خصوص اولین نشست راهبردی در مورد برنامه‌های بانک مرکزی برای جهش تولید نوشت:

بعداز ظهر امروز، همزمان باعید مبعث رسول اکرم (ص) در اولین نشست راهبردی در مورد برنامه‌های بانک مرکزی برای جهش تولید، با حضور معاونین و دیگر مدیران ارشد بانک مرکزی، سیاست‌های پولی، اعتباری و ارزی مؤثر بر رشد اقتصادی را در وضعیت فعلی اقتصاد کشور، موردارزیابی قرار دادیم.

در این جلسه تأکید شد که «جهش تولید» نیازمند برنامه ریزی برای پشتیبانی از بانک‌ها جهت تأمین اعتبار لازم در حمایت از تولیدکنندگان و زنجیره تولید، در کنار روند اصلاح نظام بانکی، با اولویت اصلاح ترازنامه بانکها، شفاف سازی تراکنش‌های بانکی و ممانعت از ورود منابع بانک‌ها به فعالیت‌های سفته بازانه، جلوگیری از ورود کالا‌های قاچاق به کشور تحت هر عنوان به ظاهر موجه، برگشت کلیه ارز‌های ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد کشور، توجه به بخش خدمات و اقتصاد دانش بنیان و بالا بردن قدرت خرید مردم از کالای ایرانی، از طریق کارت‌های اعتباری.. و مهم‌تر ازهمه، توسعه عملیات بازار باز برای کنترل نرخ سود و تورم است.

مقرر شد جزئیات برنامه‌ها با محوریت معاونت اقتصادی بانک و خصوصاً در مواردی که با سیاست‌های مالی و تجاری مرتبط می‌شود در هماهنگی با سایر دستگاه‌های اقتصادی دولتی و نهاد‌ها و بخش‌های غیردولتی، تدوین و پیگیری شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار