کد خبر: 995949
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
وزیر اقتصاد گفت: مهلت پرداخت مالیات مؤدیانی که موعد پرداخت آن‌ها تا ۲۸ اسفند است، تا ۳۱ اردیبهشت سال آینده تمدید شده است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهلت پرداخت مالیات مؤدیانی که موعد پرداخت آن‌ها تا ۲۸ اسفند است، تا ۳۱ اردیبهشت سال آینده تمدید شده است گفت: این یکی از اقداماتی است که به‌منظور کاهش تبعات منفی بیماری کرونا و برای حمایت از کسب‌وکار‌ها انجام می‌شود.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: این موضوع شامل همه کسب‌وکارهاست و مؤدیان مالیاتی که مشمول جریمه شده‌اند میزان معافیت‌های آن‌ها را افزایش داده‌ایم.

وی گفت:​ برای کاهش مراجعات حضوری به سازمان امور مالیاتی از طریق الکترونیکی کردن پرداخت‌ها اقدام شده است.

وزیر اقتصاد با اشاره به ضرورت تأمین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد گفت: حقوق همه دستگاه‌ها و کارکنان دولت تا دیروز پرداخت شده و حدود ۲ هزار میلیارد تومان با مدیریت وجوه نقد خزانه مطالبات و تخصیص‌های مربوط به بهداشت و درمان و سلامت پرداخت شده است.

وی افزود: صنعت بیمه نیز امسال وارد مرحله جدیدی شده و حدود ۳۵۰ میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان کمک کرده است.

وزیر اقتصاد گفت: در یک اقدام جدی گمرک مانع از خروج برخی اقلام و تجهیزات شده و در مقابل نیز برای واردات، تسهیلاتی فراهم شد و برخی از اقلام در مدت ۶ ساعت ترخیص شده است که از آن جمله ۶۳ دستگاه آمبولانس بود.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: همه کمک‌هایی که اشخاص حقیقی و حقوقی برای تأمین مالی مبارزه با این بیماری پرداخت می‌کنند به‌عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: در بورس نیز تسهیلات جدیدی ایجاد شده و افراد می‌توانند اوراقی را خریداری کنند که منابع آن صرف مبارزه با بیماری کرونا می‌شود، این اوراق هزارتومانی تا سقف نامحدود امکان خرید دارد.

وی گفت: درزمینه ارائه خدمات اقتصادی به مردم، در این روز‌ها تعدادی از همکاران خود را در حوزه بانکداری، مالیاتی و بیمه بر اثر بیماری کرونا از دست داده‌ایم.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: ایران عضو برخی از نهاد‌های بین‌المللی است و در همین ارتباط توانستیم با صندوق اوپک، بانک توسعه اسلامی، بانک جهانی و بانک توسعه زیرساخت‌های آسیایی مکاتباتی انجام دهیم و پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم از منابع آن‌ها برای مقابله با بیماری کمک بگیریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: عملکرد خوب بورس در سال ۹۸ سنجه خوبی برای رونق بخش واقعی اقتصاد است.

فرهاد دژپسند با اشاره به عملکرد اقتصادی در سال ۹۸ گفت: بخش غیرنفتی اقتصاد امسال شرایط خوبی را تجربه کرد و به‌خلاف پیش‌بینی‌هایی که برای امسال می‌شد هم‌اکنون بر اساس آمار‌هایی که اعلام می‌شود در بخش غیرنفتی آمار خوبی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بورس اوراق بهادار ۶۰ درصد بخش واقعی اقتصاد و بنگاه‌های بزرگ را پوشش می‌دهد و شاخص خوبی برای رونق این بخش است، افزود:​ بازدهی و گردش مالی و تأمین مالی خوبی را در بورس شاهد هستیم.

وی گفت: روزانه در بورس ۶ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی داریم که نشان می‌دهد نشاطی در این بخش ایجاد شده است.

دژپسند با اشاره به نوسانات روز‌های اخیر در بورس اضافه کرد: در برخی کشور‌ها نوسانات بسیار شدیدتر بوده و در ایران با مدیریت‌هایی که صورت گرفت خوشبختانه این نوسانات جبران شده است.

وی گفت: عرضه‌های اولیه در روز‌های اخیر انجام شد و عرضه‌های دیگری ابتدای سال آینده انجام می‌شود و امیدواریم عرضه بخشی از سهام دولتی در نیمه دوم فروردین انجام شود.

وزیر اقتصاد گفت:​ ما توانستیم ۴۰ میلیارد دلار صادرات و ۴۰ میلیارد دلار واردات داشته باشیم و حجم خوب تجارت خارجی را شاهد هستیم.

وی ابراز کرد: بخش غیرنفتی شرایط مقبولی دارد با این حال با شرایط مطلوب فاصله داریم.

دژپسند خاطرنشان کرد: امسال بودجه را تجربه کردیم که متکی به مالیات و تأمین مالی از بطن اقتصاد کشور است.

وی گفت: امروز در حالی خزانه را می‌بندیم که یک ریال از سیستم بانکی استقراض نکردیم.

وزیر اقتصاد افزود: روز گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر شد و از بازار سرمایه تأمین مالی صورت گرفت.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار