کد خبر: 994796
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
۱۷۵ مبتلا به کرونا و ۱۷ فوتی در آذربایجان‌شرقی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: امروز نتیجه تست ۲۴ نفر دیگر در استان مثبت شد و شمار مبتلایان به ۱۷۵ نفر و فوت شدگان به ۱۷ نفر رسید.

 محمدحسین صومی در گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرد: امروز نتیجه تست ۲۴ نفر دیگر در استان مثبت اعلام شد و شمار مبتلایان به کرونا به  ۱۷۵ نفر رسید.

وی با بیان اینکه امروز سه نفر دیگر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست داده و تعداد فوت‌شدگان به ۱۷ نفر رسید، افزود: از سه فوتی امروز، دو نفر از سراب و یک نفر از ملکان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز متذکر شد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که متاسفانه با ادامه این روند و تکمیل چندین برابری ظرفیت بیمارستان‌ها توانایی مدیریت شرایط را نخواهیم داشت.

وی با اشاره بر اینکه افزایش روزانه مبتلایان نشان دهنده این است که ویروس مسیر خودش را طی می‌کند، گفت: از یک اسفندماه، ۳۰ درصد افراد مراجعه کننده با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

 صومی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه توسط همه مردم، گفت: این یک ویروس ناشناخته است و اکثر مبتلایان در اثر شرکت در تجمعات و تردد در خیابان‌ها گرفتار شده و بعد از خود چند نفر را هم مبتلا کرده‌اند.

رئیس علوم پزشکی تبریز متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است،  از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر