کد خبر: 994690
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۲
مدیرعامل مؤسسه رزمندگان اسلام خبر داد
مدیرعامل مؤسسه رزمندگان از ارائه خدمات آموزشی رایگان در استان‌های محروم همزمان با تعطیلی مدارس که در پی شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده خبر داد.
سرویس ایران جوان آنلاین: چند روزی می‌شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس کشور تعطیل اعلام شده و آموزش از راه دور یا همان آموزش آنلاین از طریق تلویزیون و فضای مجازی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. مؤسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان نیز با تشکیل یک شورای ویژه آموزش مجازی در مرکز به صورت قرارگاه مرکزی و در تمام استان‌ها با مسئولیت مدیر استانی این قرارگاه تشکیل شده است تا تمام معلمان و کادر آموزشی طبق برنامه‌ریزی در کلاس درس به صورت برخط حضور داشته باشند. در این فضا دانش‌آموز و معلم در بستر فضای مجازی ارتباط برقرار نموده و محتوای آموزشی را از طریق تدریس مصور، صوتی یا حتی فایل در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهد.

در همین رابطه مرتضی فاطمی‌نژاد، مدیر عامل مؤسسه رزمندگان اسلام با اشاره به اینکه بسیج در عرصه‌های مختلف مشغول به فعالیت می‌باشد که یکی از عرصه‌ها، خدمات علمی به بسیجیان و آحاد دانش‌آموزان کشور است، گفت: مؤسسه علمی رزمندگان به عنوان زیر مجموعه بنیاد تعاون سپاه که در سال‌های پایانی جنگ تحمیلی با نظر حضرت امام خمینی (ره) با هدف ارتقای سطح علمی و جبران کمبود تحصیلی رزمندگان تأسیس شد، در حال حاضر خدمات متنوعی را به آحاد دانش‌آموزان سراسر کشور ارائه می‌کند.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس و مؤسسات آموزشی سطح کشور در پی‌شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: در پی پیشگیری از ابتلای دانش‌آموزان به این ویروس، کلیه کلاس‌ها و محیط آموزشی مدارس رزمندگان ضدعفونی شده و حتی از ورود و خروج افراد مشکوک به این بیماری با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی به والدین و دانش‌آموزان پیش از تعطیلی مدارس جلوگیری شد. این مسئول با اشاره به اینکه هدف کادر آموزشی مؤسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان این است که بتواند آسیب‌ها و خساراتی که ممکن است در این برهه از زمان به نظام آموزشی کشور وارد شود را به حداقل برسانند، افزود: با توجه به تعطیلی مدارس و نگرانی خانواده‌ها به جهت عدم پیشرفت و آسیب درسی دانش‌آموزان در کشور، مؤسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اقدام به تشکیل یک شورای ویژه آموزش مجازی در مرکز به صورت قرارگاه مرکزی و در تمام استان‌ها با مسئولیت مدیر استانی این قرارگاه نموده است تا تمام معلمان و کادر آموزشی طبق برنامه‌ریزی در کلاس درس به صورت مجازی و برخط حضور داشته باشند.

مدیر عامل مؤسسه رزمندگان بسیج کشور با اشاره به اینکه در این فضا دانش‌آموز و معلم در بستر فضای مجازی ارتباط برقرار نموده و محتوای آموزشی از طریق تدریس مصور، صوتی یا حتی فایل در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد، تصریح کرد: با توجه به تعداد دانش‌آموزان و در زمان مشخص معلمان و دانش‌آموزان در این کلاس مجازی حاضر شده و معلمان می‌توانند با ارائه تکالیف به دانش‌آموزان از آن‌ها مطالبه‌گری و ارزیابی داشته باشند و نتیجه را به دانش‌آموزان انعکاس دهد.
فاطمی‌نژاد با اشاره به اینکه کلیه دانش‌آموزان علاقمند در سطح کشور می‌توانند به این کلاس مجازی بپیوندند، گفت: دانش‌آموزان می‌توانند به عنوان مهمان در مدارس و کلاس‌های آنلاین مؤسسه رزمندگان اسلام جهت دریافت خدمات آموزشی حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه کلیه دستورالعمل‌ها و فایل‌های آموزشی در بستر درگاه‌های مؤسسه جهت بهره‌برداری عموم مخاطبان قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به هدف مؤسسه آموزشی رزمندگان مبنی بر گسترش عدالت آموزشی، کلیه آموزش‌های مجازی به صورت سی‌دی، دی‌وی‌دی، کتابچه و جزوه در اختیار استان‌های کم‌برخوردار و دانش‌آموزانی که دسترسی به فضای مجازی ندارند، به صورت رایگان قرار می‌گیرد. فاطمی‌نژاد به تعداد کلاس‌های آنلاین در این برهه اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر ۵۰۰ کلاس برخط در هر ساعت در دستور کار این مؤسسه قرار گرفته و به ۲۰ هزار دانش‌آموز خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار