کد خبر: 994059
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
معاون بهداشت وزارت بهداشت:
معاون بهداشت وزارت بهداشت در دیدار با جمعی از مدیران سازمان جهانی بهداشت، گفت: امروز دیگر نداشتن کرونا برای کشور‌ها افتخار نیست، بلکه مدیریت کرونا افتخار است.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: علیرضا رئیسی، در این دیدار که در ستاد وزارت بهداشت انجام شد، اظهار داشت: ایران اکنون سه مرحله پیش از ورود کرونا، ورود کرونا و پس از ورود را پشت سر گذاشته و در هر سه مرحله اقدامات زیادی برای مهار این بیماری انجام داده است.

وی افزود: پیش از ورود کووید ۱۹ اولین اقدامات اعلام هشدار و آماده باش به نظام سلامت کشور، تشکیل ستاد ویژه در وزارت بهداشت و کنترل مرز‌های زمینی و هوایی بودند. علاوه بر تیم‌های مستقر در فرودگاه‌ها ۲۰ تیم بهداشت مرزی به مرز‌های زمینی شرقی و غربی کشور اضافه شد.

رئیسی افزود: در مرحله پس از پیدایش کرونا در ایران پس از قطعی شدن اولین مورد دو ساعت بعد از آن اعلام عمومی صورت گرفت و بلافاصله یک تیم از وزارت بهداشت به قم اعزام و بیمارستان کامکار این شهرستان با ۲۲۰ تخت در کمتر از ۶ ساعت از بیمار تخلیه و به بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافت.

وی یادآور شد: اولین اقدام ستاد این بود که در تمام استان‌ها یک بیمارستان حداقل ۲۰۰ تختخوابی به کرونا اختصاص یافته و یک تا دو بیمارستان نیز به عنوان پشتیبان قرار گرفتند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: آموزش همگانی از طریق رسانه‌ها و تشکیل ستاد کشوری مبارزه با کرونا به دستور رئیس محترم جمهور و به ریاست وزیر بهداشت اقدامات بعدی ایران برای مقابله با کرونا بود. اختیارات لازم از طرف رئیس جمهور به وزیر بهداشت تفویض و همه بخش‌های دولتی و غیردولتی تحت امر این ستاد قرار گرفتند.

وی گفت: تعطیلی لیگ‌های ورزشی، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی و هنری نیز بخش دیگری از برنامه مقابله با کرونا بود که انجام شد.

رئیسی بیان کرد: افزایش تعداد دو آزمایشگاه به ۲۴ آزمایشگاه در کشور، به روز شدن آزمایشات، صدور دستورالعمل‌های ویژه بهداشت محیط و فردی برای مقابله با کرونا نیز در این راستا صورت گرفت.

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: مرحله سوم مواجهه با بیماری کرونا در ایران با «بسیج ملی مقابله با کرونا» آغاز شد. هم اکنون این توانمندی وجود دارد که در کنار ۵۰ هزار نیروی بهورز و مراقب سلامت بتوان از توان ۳۰۰ هزار تیم نیز در جهت مقابله با کرونا بهره گرفت.

وی افزود: همچنین سایتی با آدرس salamat.gov.ir راه اندازی شده است که افراد می‌توانند با پاسخ دهی به چند سوال غربالگری الکترونیکی شوند. شماره ۴۰۳۰ نیز راه اندازی شده است تا مردم بتوانند با متخصصان ارتباط برقرار کرده و مشاوره دریافت کنند.

رئیسی یادآور شد: ۱۲۰۰ مرکز شبانه روزی یا ۱۶ ساعته برای خدمت رسانی سرپایی در شهر‌های کمتر برخوردار و حاشیه شهر‌ها ایجاد شده است. کمیته علمی کرونا ویروس نیز به طور مرتب پروتکل‌ها در حوزه بستری و درمانی را به روز رسانی می‌کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار