کد خبر: 992183
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در برخی شهر‌ها گفت: بسیج دانشجویی آمادگی خود را برای کمک به حل این مشکل اعلام می‌کند و در این زمینه حاضر به همکاری در سطوح مختلف است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمدحسین عباسی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره انتشار اخباری درباره شیوع ویروس کرونا گفت: بروز و شیوع بیماری‌های عفونی تنفسی در بازه‌های زمانی مختلف، خصوصا در فصول سرد سال اتفاق می‌افتد. اما این ویروس به علت سرعت انتقال و البته دوره نهفتگی نسبتا بالا و احتمال مرگ آوری سر و صدای زیادی به پا کرده است.

وی ادامه داد: بخشی از این نگرانی عمومی به جا و شاید لازم است برای آنکه مردم پیشگیری را جدی‌تر گرفته و از انتقال ویروس جلوگیری شود. اما حفظ آرامش خصوصا بین مردم بسیار لازم و ضروری است. اضطراب و ترس عمومی علاوه بر آنکه باعث ناآرامی روانی و اجتماعی آسیب زا می‌شود، از نظر طبی هم باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن افراد شده و آن‌ها را مستعد بیماری می‌کند. پس در هر صورت حفظ آرامش آگاهانه برای مردم لازم و ضروریست.

عباسی تصریح کرد: در این بین فعالیت‌های مسئولین مربوطه به خصوص مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بسیار مهم است. طبق اطلاعات بنده، به حمد الله مسئولین وزرات بهداشت در این زمینه با هوشیاری و همت کافی وضعیت را تحت نظر داشته و تدابیر لازم را به کار می‌گیرند.

وی ادامه داد: وزرات بهداشت جمهوری اسلامی ایران در موارد قبلی که بعضا از ویروس فعلی خطرناک‌تر بوده مدیریت خوبی داشته است. ان شاءالله در موضوع ویروس کرونا هم با کمترین آسیب و به بهترین شکل وضعیت کنترل خواهدشد. اعتماد و همکاری مردم با مسئولین امر در این خصوص بسیار راهگشاست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بسیج دانشجویی مانند همیشه آمادگی خود را جهت کمک به حل این مشکل اعلام می‌کند و در این زمینه حاضر به همکاری در سطوح مختلف است.

وی تاکید کرد: از آن جمله تدابیری برای کمک در بحث آموزش عمومی، بهداشت محیط، غربالگری موارد مشکوک و حتی اقدامات درمانی اندیشیده شده است و در این زمینه تابع وزارت بهداشت عمل می‌شود.

عباسی تاکید کرد: بنده به عنوان یک پزشک و دانشجوی طب سنتی ایرانی عرض می‌کنم که در طب غنی ایرانی تدابیر پیشگیرانه و حتی درمانی خوب و قابل توجهی برای چنین شرایطی وجود دارد. در این زمینه می‌توان هوشمندانه از طب‌های مکمل، به خصوص طب سنتی ایرانی که علاوه بر مباحث علمی و طبی، اثر فرهنگی و اجتماعی هم دارد، در کنار تدابیر طب رایج بهره برد.

وی گفت: چیزی که مردم باید دقت کنند این است که افرادی بدون صلاحیت و علم کافی به عناوین جعلی از اعتقادات آن‌ها به طب سنتی ایرانی و اسلام استفاده نکنند که خدایی ناکرده در این بین آسیبی متوجه آن‌ها نشود.
منبع: فارس
برچسب ها: بسیج ، کرونا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار