کد خبر: 991704
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه با اشاره به رویکرد حمایتی دولت از هنر و صنعت گفت: حمایت از صنایع دستی و هنرمندان از اولویت‌های دستگاه‌های دولتی و اجرایی است.

موسی شعفی در بازدید از بازارچه صنایع دستی هنرمندان مراغه افزود: با توجه به نقش صنایع دستی در ایجاد اشتغال، از ایجاد واحدهای تولیدی در این بخش حمایت می شود.

وی ادامه داد: حمایت از هنرمندان فعال در صنایع دستی در قالب صندوق هنرمندان زمینه ساز برخورداری این قشر تلاشگر و فرهیخته از تسهیلات بیمه ای و حمایتی دولتی خواهد بود.

شعفی اضافه کرد: شهرستان مراغه با برخورداری از استعدادهای هنری، از زمینه های مساعدی برای توسعه صنایع دستی و تولید صنعتی این محصولات برای عرضه در بازارهای داخلی و جهانی برخوردار است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه نیز گفت: با وجود عرضه محصولات صنایع دستی فاخر و ارزشمند، توسعه این بخش نیازمند نگرش تولید محور و صنعتی توسط هنرمندان و تولید کنندگان این حوزه است.

یعقوب طالبی افزود: ایجاد و راه اندازی بازارچه  و نمایشگاه های صنایع دستی فرصتی برای به نمایش درآمدن توانمندی های هنرمندان این شهرستان است.

وی اضافه کرد: هنرمندان صنایع دستی از جمله سفالگران می توانند از امکانات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان برای تولید مناسب آثار خود بهره مند شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر