کد خبر: 991595
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰
صفای درونی خانواده چگونه حاصل می‌شود؟
چقدر زیباست که در این خانواده‌ها روح محبت و مهربانی در بین اعضای آن رشد پیدا می‌کند و با سلامت روحی و جسمی به سوی پیشرفت قدم می‌گذارند...
میلاد صالح
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین:‌ خانواده مأمنی امن برای ایجاد آرامش روحی و جسمی انسان به حساب می‌آید، اما نه هر خانواده‌ای. کامل‌ترین خانواده از این منظر خانواده‌ای است که بر اساس معیار‌های دینی شکل گرفته باشد. تنها در خانواده‌های قرآنی است که صفا و صمیمیت در درون آن‌ها موج می‌زند و در چنین خانواده‌هایی زن و شوهر می‌توانند با اتحاد و استحکام بار مشکلات و سنگینی زندگی را به دوش کشیده و به حرکت رو به تعالی خود ادامه دهند. اما سؤال اینجاست که این عشق، صفا و صمیمیت در یک خانواده چگونه حاصل می‌شود؟

بی‌تردید اجرای دقیق سفارشات حیاتبخش اسلام می‌تواند به زندگی زناشویی چنین رنگ و لعابی دهد تا فرزندان در این فضا به‌خوبی از لحاظ جسمی و فکری رشد کرده و در آن احساس آسایش و آرامش کنند و در آخر هم خروجی‌هایی که از این نوع خانواده‌ها به وجود می‌آید، فرزندانی مهربان، دلسوز، صادق، هدفمند و متعهد در جامعه‌ای قرآنی هستند. این روز‌ها دیده می‌شود مشکلاتی در بعضی از خانواده‌ها وجود دارد. مشکل از آنجایی شروع به ریشه دوانیدن در زیر پوست خانواده‌ها می‌کند که یکی از زوجین نسبت به حقوق خود برتری خاصی متصور می‌شود. درحقیقت قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) چیز دیگری می‌گویند. ایشان بر این باور هستند که زن و شوهر هریک به تنهایی وظایف خاص و مربوط به خود را دارا بوده و از حقوق مساوی برخوردارند.

چقدر زیباست که در این خانواده‌ها روح محبت و مهربانی در بین اعضای آن رشد پیدا می‌کند و با سلامت روحی و جسمی به سوی پیشرفت قدم می‌گذارند، اما خداوند متعال نیز نقشه راه را برای نابلدان به زیبایی هرچه تمام‌تر در کتاب مقدس مسلمانان یعنی قرآن کریم ترسیم کرده تا آنان را از این طریق پس از پیامبران خویش راهنمایی کند. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «اگر در یک خانواده‌ای انس و الفت، خدمت به یکدیگر، پایبندی به اصول دینی، ذکر و دعا، تلاوت قرآن و نام خداوند عز و جل باشد، بنیان چنین خانه‌ای را مستحکم می‌سازم.» عکس آن هم وجود دارد؛ یعنی خانواده‌هایی که عداوت و دشمنی را جایگزین دوستی و صمیمیت می‌کنند. این خانه‌ها هم به گفته قرآن کریم غرق در ظلمات و تاریکی هستند. این خانه‌ها با آرمان‌های اسلامی همخوانی نداشته و دین مبین اسلام اهالی آن خانه را تأیید نمی‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار