کد خبر: 991087
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
«بنده هیچ موقع انتخابات را زیر سؤال نبردم و نخواهم برد. انتخابات مسئله بسیار مهمی در کشور ماست و یک رکن رکین است.»‌
سرویس سیاسی جوان آنلاین: رئیس‌جمهور در نشستی خبری با اصحاب رسانه به پاسخ‌های متعدد خبرنگاران پاسخ داد و تصریح کرد: ما انتخابات داریم و حتماً انتصابات نیست و آن انتخاباتی که انتصاب بود مربوط به رژیم گذشته بود و بنده در آن سخنرانی هم به صراحت گفتم که در زمان رژیم گذشته همه در تهران انتخاب می‌شدند و مردم را بی‌خودی پای صندوق‌های رأی می‌کشاندند و ما نباید بگذاریم که یک روزی چنین اتفاقی بیفتد و امروز حتماً انتخابات داریم و همه مردم باید تلاش کنند.

به گزارش مهر، دکتر روحانی عصر دیروز ابتدا از ملت ایران بابت حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، تشکر کرد و گفت: سالی که گذشت مانند سال ۹۷، سال پرماجرایی برای مردم بزرگ ایران بود. از آغاز سال که با سیل در ۲۵ استان کشور مواجه بودیم - که حادثه‌ای بی‌سابقه در تاریخ ایران بود - و بعد حوادث طبیعی غیر منتظره دیگری طی ماه‌های گذشته به وقوع پیوست. وی با اشاره به شهادت ناجوانمردانه سردار سلیمانی اظهارداشت: شهادت سردار سلیمانی برای همه مردم ما واقعه‌ای تلخ و تحمل آن بسیار سخت بود و در عین حال حضور پرشکوه مردم در تشییع این شهید بزرگوار نشان داد که مردم مسیر و راهی را که انتخاب کرده‌اند، به درستی ادامه خواهند داد.

روحانی با اشاره به حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: این حادثه موجب تأثر همه مردم شد و همچنین حادثه درگذشت جمعی از هموطنان‌مان در مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان بسیار ناگوار بود. در عین حال مردم ما در مقابل همه این حوادث سخت در سال‌های ۹۷ و ۹۸ ایستادگی کرده‌اند و مقاومت بی نظیری را به ویژه در مقابل فشار‌های خارجی از خود نشان داده‌اند و به‌رغم اینکه بدخواهان می‌خواستند ما را با شرایط غیر قابل تحمل مواجه کنند، خوشبختانه مشکلات ما امسال کمتر از سال گذشته است. وی تصریح کرد: باوجود اینکه شرایط ما در مجموع از سال گذشته سخت‌تر است، اما همه شاخص‌های ما از لحاظ اجتماعی و اقتصادی به ما نشان می‌دهد که فشار حداکثری امریکا را پشت سر گذاشته ایم و بی تردید امریکایی‌ها امروز به این نتیجه رسیده‌اند که مسیر و استراتژی‌ای که انتخاب کرده بودند، با محاسبه غلط بوده است و نسبت به ملت ایران تأثیرگذار نخواهد بود.

هیچ‌گاه با ضعف پای میز مذاکره نخواهیم رفت
روحانی با بیان اینکه تحریم‌ها مشکلاتی را برای مردم ما به وجود آورده است، ادامه داد: از این نظر تحریم‌ها ممکن است در زندگی مردم اثر بگذارد، اما این تحریم‌ها بی‌ثمر خواهد بود و ثمری برای دشمنان ما نخواهد داشت. رئیس‌جمهور گفت: دشمنان فکر می‌کنند که با فشار حداکثری می‌توانند در حالت ضعف ما را پای میز مذاکره ببرند و تمام هدف امریکا همین مسئله است که با فشار حداکثری و در حالی که مردم در سختی و استیصال قرار گرفته اند، دولت با ضعف پای میز مذاکره حضور یابد، اما این کار امکان‌ناپذیر خواهد بود. وی تأکید کرد: ما با قدرت، توانمندی و عزت در مقابل دنیا سخن حق خود را به صراحت بیان و بیان می‌کنیم، اما هیچ گاه با ضعف پای میز مذاکره نخواهیم رفت.

صلح و ثبات منطقه بدون مشارکت ایران محقق نمی‌شود
روحانی در مورد تلاش دولت برای اجرای طرح صلح هرمز گفت: برای همه جهانیان روشن است که در این منطقه صلح و ثبات بدون مشارکت و حضور ایران امکان‌ناپذیر است و ثبات و صلح در منطقه با حضور کشور مهم و قدرتمندی مثل ایران امکانپذیر خواهد بود. وی با تأکید بر اینکه ما همواره به دنبال امنیت در این منطقه بوده‌ایم، اظهار داشت: شهید سلیمانی جزو سردارانی بود که به دنبال ثبات و امنیت در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه بود و همواره در این مسیر تلاش کرد. آخرین تلاش ایشان هم در مسیر گفتگو با نخست‌وزیر عراق بود که ناجوانمردانه او را به شهادت رساندند. وی تصریح کرد: معتقدیم راه‌حل صلح و ثبات منطقه، کشور‌های منطقه هستند. کشور‌های منطقه باید این صلح و ثبات را ایجاد کنند و این هدف را محقق کنند. همه کشور‌ها باید از صلح و ثبات در منطقه استفاده کنند. در این منطقه اگر صلح و ثبات وجود دارد همه کشور‌های منطقه باید از آن برخوردار باشند. روحانی ادامه داد: اگر قرار باشد برخی کشور‌های منطقه از این صلح برخوردار باشند و برخی برخوردار نباشند این طرح پایدار نخواهد بود، این طرح یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه است.

امریکا از انتخابات حداقلی خوشحال می‌شود
روحانی در پاسخ به سؤالی در مورد برگزاری انتخابات مجلس و تلاش ضدانقلاب برای القای عدم وجود انتخابات سالم در کشور، با توجه به اینکه خود روحانی بار‌ها در انتخابات مختلف پیروز شده است، گفت: خوشبختانه فضا نسبت به گذشته تغییر کرده و شور و نشاط نسبی در کشور وجود دارد و امیدواریم این شور و نشاط بیشتر و انتخابات به بهترین شکل انجام شود. وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات پر شور به نفع همه است، افزود: امریکا از انتخابات حداقلی خوشحال می‌شود. من از ابتدا نگران بودم که رقابت کاملی در انتخابات صورت نگیرد و حضور مردم کم باشد. من گزارشی از وزارت کشور خواستم که بر اساس آن، در ۷۰ حوزه رقابت کامل نبود از این رو تلاش کردم که این موضوع حل شود. رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز ظهر (دیروز) از وزارت کشور سؤال کردم و آخرین گزارش آن‌ها این بود که ۴۴ حوزه رقابتی نیست. این خوشحال‌کننده است که این رقم کاهش یافته است. وی در مورد شایعات حمایت دولت از لیستی تحت عنوان «یاران روحانی»، تصریح کرد: دولت لیستی نداده است و از کسی حمایت نمی‌کند. امیدواریم با مجلس جدید و روحیه خوب مواجه شویم.

هیچ وقت به استعفا فکر نکرده‌ام
رئیس‌جمهور در پاسخ به خبرنگاری در مورد شایعات استعفای وی، تأکید کرد: چه کسی می‌گوید من استعفا داده‌ام؟ استعفا معنا ندارد؛ ما از آغاز انتخابات به مردم وعده و قول داده‌ایم و پای آن تا آخرین ساعت خواهیم ماند. تلاش خواهیم کرد تا حد توان وعده‌ها را اجرا کنیم. روحانی با بیان اینکه در ذهن من استعفا وجود نداشته است، تأکید کرد: دولت پای عهد خود تا آخرین ساعات خواهد ایستاد.

هرگز انتخابات را زیر سؤال نخواهم برد
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هرگز انتخابات را زیر سؤال نبرده است، تأکید کرد: بنده هیچ موقع انتخابات را زیر سؤال نبردم و نخواهم برد. انتخابات مسئله بسیار مهمی در کشور ماست و یک رکن رکین است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند همه ارکان کشور با انتخابات به صورت مستقیم و غیرمستقیم روی کار آمده‌اند و مشروعیت‌شان از لحاظ حقوقی و اجتماعی با رأی مردم است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: همه حرف بنده از روز اول که ممکن است برخی افراد برداشت‌شان دقیق نباشد، این بود که نگذاریم یک وقتی انتخابات تبدیل به انتصابات شود. البته منظورم این نبود که الان انتخابات نیست و انتصابات است. بنده خواهش می‌کنم که در انتخابات شرکت کنید و برای همین آنقدر از شورای نگهبان خواهش می‌کنم که سختگیری را کمتر کنید تا رقابت بیشتر شود. اگر انتصابات بود، این همه اصرار و التماس نمی‌خواست. وی بیان کرد: ما انتخابات داریم و حتماً انتصابات نیست و آن انتخاباتی که انتصاب بود مربوط به رژیم گذشته بود و بنده در آن سخنرانی هم به صراحت گفتم که در زمان رژیم گذشته همه در تهران انتخاب می‌شدند و مردم را بی‌خودی پای صندوق‌های رأی می‌کشاندند و ما نباید بگذاریم که یک روزی چنین اتفاقی بیفتد و امروز حتماً انتخابات داریم و همه مردم باید تلاش کنند. روحانی گفت: البته ممکن است مثل همه امور، از برخی از فرآیند‌های انتخابات راضی نباشیم که اشکال ندارد. ممکن است انتقاد داشته باشیم، اما نباید به خاطر انتقادات به فرآیندی، انتخابات را ترک کرده و قهر کنیم و پای صندوق رأی نرویم. رئیس‌جمهور تأکید کرد: همه باید پای صندوق رأی برویم چرا که انتخابات بسیار مهم است و افتخار می‌کنم که در سال ۹۲ و سال ۹۶ با رأی مردم روی کار آمدم؛ و اگر انتخاب مردم نبود، حتماً من و همه ارکان کشور و مسئولان مشروعیت نداشتند. انتخابات برای ما مهم است و از همه مردم خواهش می‌کنم که همه پای صندوق رأی بیایند و رأی دهند و ان‌شاءالله بهترین‌ها برگزیده شوند و مجلسی خوب روی کار آید.

من نحوه کار سپاه را ستایش می‌کنم
رئیس‌جمهور در مورد هواپیمای اوکراینی گفت: در این زمینه اشتباه موردی رخ داد. آنقدر این اشتباه عجیب و غریب بود که اگر کسی به من می‌گفت که این حادثه اشتباه اتفاق افتاده است، باور نمی‌کردم. همین الان هم برای من سخت است که باور کنم. من در جنگ بودم و هفت سال مسئول پدافند هوایی بودم. چنین حادثه‌ای نه در زمان جنگ بلکه در تاریخ ایران رخ نداده است که در پایتخت کشور و در فرودگاه بین‌المللی چنین خطایی رخ دهد. این یک اتفاق موردی و عجیب و غریب بود و برای همه عجیب بود. وی تصریح کرد: همان نیروی مسلحی که برای ما در طول تاریخ افتخاراتی آفریده است، این اشتباه را به عهده گرفت و از مردم عذرخواهی کرد، من نحوه کار سپاه پاسداران را ستایش می‌کنم. هم در داستان شهادت شهید سلیمانی پاسخ قاطع و صریحی به امریکا داد، هم در این اشتباه در اولین فرصت ممکن از مردم عذرخواهی کردند و به مردم اطمینان دادند که کاری خواهند کرد که ان‌شاءالله چنین اشتباهی در تاریخ ایران رخ ندهد. ما نباید بگذاریم این‌گونه حوادث به انسجام ما لطمه بزند و ما را از هم جدا کند.

به اعتراض مردم گوش نکنیم، گوش‌مان ایراد دارد
روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در پاسخ به سؤال «مهر» مبنی بر اینکه بر اساس افکارسنجی نهاد‌های مختلف، مردم گرانی و تورم، مشکلات معیشتی، بیکاری و مدیریت ناکارآمد را مسائل اصلی خودشان عنوان کرده‌اند، اما این موضوعات در میان سخنرانی‌های متعدد شما کمتر جایگاهی دارد و پرداختن به توافق نیمه‌جان هسته‌ای، شورای نگهبان، برخورد‌های قضایی، محور صحبت‌های‌تان را تشکیل می‌دهد. آقای روحانی چه زمانی می‌خواهد صدای اعتراض مردم به گرانی و معیشت را در سال‌های پایانی دولت بشنود؟ آیا دولت اراده‌ای برای تغییر ریل سیاست‌های خود برای پاسخ دادن به مطالبات مردم دارد، اظهار داشت: حتماً همینطور است، مردم مشکل دارند. اینکه زندگی مردم طبق مراد و مطلوب‌شان نیست کاملاً درست است. دلیلش این است که کشور ما با تحریم بی‌سابقه در تاریخ مواجه شده است. در دنیا سابقه نداشته است که کشوری نتواند فعالیت بانکی در دنیا داشته باشد و برای صادراتش این همه مشکلات داشته باشد. وی افزود: وقتی فشار تحریم وارد می‌شود حتماً تأثیرگذار است و ما نمی‌توانیم از اثرات فشار فرار کنیم. وی افزود: می‌گویند دولت به اعتراض مردم گوش نمی‌کند؛ باید بگویم که ما حتماً باید به اعتراضات مردم گوش کنیم، اگر گوش نکنیم که گوش ما ایراد دارد. مردم، ولی نعمت ما هستند، مشروعیت ما از آنهاست. وی با بیان اینکه ناکارآمدی دولت یعنی چه، گفت: فعالیت‌های این دولت را با فعالیت دولت‌های گذشته مقایسه کنید. در شرایط تحریم باید فعالیت‌های دولت فعلی را با دولت‌های قبلی مقایسه کرد. روحانی ادامه داد: این کلمه ناکارآمدی که دوستانه رقیبان ما به کار می‌برند، جمله دقیقی نیست؛ آن‌ها باید به ما کمک کنند. در شرایطی که ما تحت فشار امریکا و فشار بین‌المللی قرار داریم، رقبای ما باید بیشتر به ما کمک کنند و ما را یاری کنند. حتماً دولتِ تنها، موفقیت کمی خواهد داشت. حتماً مجلس تنها موفقیت کمی خواهد داشت. قوه قضائیه تنها هم همینطور.

رسانه‌های خارجی درباره حوادث آبان مبالغه کردند
روحانی در پاسخ به سؤالی در مورد بحث اعتراضات آبان ماه و تعداد کشته‌شدگان در این ناآرامی‌ها اظهار داشت: در این حادثه رسانه‌های خارجی مبالغه عجیبی کردند و عدد‌های مختلفی را ارائه کردند، این اعداد نادرست است. وی افزود: از ابتدا هم گفته بودم که باید مشخص شود که چه تعداد نیروی بسیج، نیروی انتظامی، مردم عادی و عابرین از کشته‌شدگان هستند و کشته شدگان از معترضان، متخلفان و کسانی که تجاوز کردند نیز مشخص شود. رئیس‌جمهور گفت: تعداد کشته‌شدگان در دست پزشکی قانونی است و آن‌ها می‌توانند اعلام کنند. آمار واقعی که ما اطلاع داریم با آمار رسانه‌ها فاصله زیادی دارد. آن‌ها اعدادی را مطرح کردند و دائماً بر شمار آن افزودند و اعدادی بیش از هزار نفر را اعلام داشتند که کاملاً نادرست است.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ملایری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
1
از دست تو هر شب به خدا گله ها دارم
در گذر دو سال مانده دیگر خواب ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
تو باید ملک الشعرا میشدی
حیف که حیف شدی
ملایری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
2
اگر رییس جمهور یکی از کشورهای شرق آسیایی مثل جنابعالی بود!
از خجالت خودکشی کرده و ده تا کفن پوسانده بود!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
2
اقاغی روحانی شما در انتخابات ۹۲ و ۹۶ یکسری وعده سیاسی به مردم دادید اما نتوانستید عمل کنید پس انتظارتان از شرکت مردم در انتخابات امسال منطقی نیست چون عملا بی نتیجه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار