کد خبر: 990987
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
همزمان با ولادت فاطمه‌زهرا و روز مادر و روز زن، مراسم ازدواج ۶۰ زوج جوان با حضور امام جمعه تبریز در مصلای امام خمینی تبریز برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز  در این مراسم با بیان اینکه حضرت فاطمه‌زهرا یک مکتب است، اظهار کرد: زوج‌های جوان به مکتب فاطمی تاسی کنند.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با بیان اینکه مقام زن آن چنان بلند است که در قرآن نام ۱۲ زن آمده که در راس ان ها حضرت فاطمه زهراست، افزود: همه ما باید بحث فاطمی را جدی گرفته و در مسیر زندگی مان فاطمی باشیم.

وی ضمن تبریک به جوانان  گفت: امیدوارم روش فاطمه زهرا را همیشه در زندگانی تان مد نظر قرار دهید.

امام جمعه با بیان اینکه زنان امروز ایران بانشاط تر از گذشته هستند و برای خدمتگزاری در زمینه های مهمی آمادگی دارند، افزود: امروز زنان ما در برنامه های اجتماعی نقش فعالی دارند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب خدمات ارزشمندی برای جامعه انجام شده است که از جمله پیشرفت بهداشت و درمان و افزایش امید به زندگی در بین زنان است که زمان گذشته امید به زندگی ۵۴ سال بود ولی الان امید به زندگی در بین زنان به ۷۸ سال رسیده است.

امام جمعه تبریز خطاب به زوج های جوان با بیان اینکه سعی کنید در محیط خانه مهر و محبت حاکم باشد، خاطرنشان کرد: روایت داریم که هر کس به همسرش عشق و علاقه نشان دهد مانند این است که در مسجد رسول الله معتکف شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات در همه جا وجود دارد، گفت: زوج ها مهر و محبت را در محیط خانه و خانواده گسترش دهند نباید اسرار خانه را به بیرون منتقل کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر