کد خبر: 990825
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: اهم موضوعات این گفتمان موضوعات اقتصادی از قبیل اشتغال، تورم و گرانی و مسکن و مواردی مشابه است که همه این موارد بررسی شده و در هفته پیش رو از سوی افراد لیست و کارگروه اقتصادی شورا ارائه خواهد شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان در نشست خبری این شورا با اشاره به شکل‌گیری لیست «ایران سربلند» توسط شورای ائتلاف اظهار داشت: این شورا از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و ابتدا موضوعاتی غیر از انتخابات مورد بحث بود و از حدود یک سال پیش وارد مرحله انتخابات شد و از اردیبهشت ۹۸ تا امروز کارش به طور مستمر دنبال شده است.
 
وی افزود: وحدت فراگیر از همه نیرو‌های انقلابی، جوانگرایی، دخالت‌دادن مردم در فرآیند رسیدن به لیست واحد، مشارکت‌دادن بیشتر بانوان در رسیدن به لیست واحد، نفی سهمیه‌بندی، نفی تصمیم‌گیری از بالا به پایین و از مرکز به استان‌ها از جمله اهداف کار شورا بود.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با بیان اینکه در تهران روش خاصی برای رسیدن به لیست انتخابات وجود داشت، گفت: در ۳۵۲ محله تهران شورا‌هایی تشکیل شد و هم از این شورا‌ها و هم از عده‌ای دیگر از مردم خواسته شد که نظرشان را درباره کاندیدا‌ها بگویند که در مرحله اول به ۳۳۲ نفر در مرحله بعدی با مصاحبه به ۱۵۹ نفر رسیدیم و این عدد را در معرض رأی ۴۲۰۰ نفر از رأی مردم قرار دادیم و براساس آن رأی به ۹۰ نفر رسیدیم.

حداد عادل تاکید کرد: این ۹۰ نفر توسط هیئت انتخاب بررسی شد و براساس شاکله و ترکیب سن و جنسیت و تخصص، با رعایت شاخص‌ها بررسی شد و به یک لیست ۳۰ نفره رسیدیم. نکته مهم در این زمینه هم توجه به اقتصاد بود و سعی شد بیش از هرچیز افرادی انتخاب شوند که در مجلس بتوانند درباره اقتصاد در معنای وسیع آن صاحب‌نظر باشند تا مشکل اصلی مردم که مشکل اقتصادی است را بتوانند دنبال کنند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال نجات اقتصاد ایران هستیم، ادامه داد: داوطلبانی که به شورای ائتلاف پیوستند تعهد دادند که اگر در لیست نهایی نباشند انصراف دهند و همین‌جا از آنان می‌خواهم که همانطور که قرار گذاشتیم دوستانی که در لیست نیستند انصراف دهند تا وحدت ممکن و پیروزی حاصل شود.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به این پرسش که برنامه این شورا برای برطرف کردن مشکل اقتصادی کشور چیست، گفت: اهم موضوعات این گفتمان موضوعات اقتصادی از قبیل اشتغال، تورم و گرانی و مسکن و مواردی مشابه است که همه این موارد بررسی شده و در هفته پیش رو از سوی افراد لیست و کارگروه اقتصادی شورا ارائه خواهد شد.

حداد عادل در پاسخ به این پرسش که چرا قالیباف از لیست اولیه ارائه شده توسط شورای ائتلاف تبعیت نکرد؟ عنوان داشت: اینکه کسی از جوانان دعوت کند معنایش این نیست که به ائتلاف اعتقاد ندارد ما از ابتدا از جوانان دعوت کردیم و همین حالا هم ۱۸ نفر جوان در لیست نهایی ما هستند. آقای قالیباف نظرشان درباره لیست اولیه این بود که باید افراد اقتصادی حاضر در لیست بیشتر شود و در حال حاضر هم اختلافی از این جهت وجود ندارد و آقای قالیباف هم در لیست هستند.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
0
شما جیب ما رو نزن اقتصاد مقتصاد پیش کش
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار