کد خبر: 989827
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
مجلس یازدهم، خشت اول قوه مقننه در «گام دوم» است
امام جمعه تبریز گفت: اهمیت و حساسیت مجلس یازدهم به قدری زیاد است که باید جواب سفیر گستاخ و فتنه‌گر انگلیس که در تحرکات بعد از سقوط هواپیما در جلوی دانشگاه حضور داشت و فیلم می‌گرفت و حتی با چند سفیر دیگر کشورهای اروپایی جلسه گذاشته را بدهیم، زیرا او راهیابی نمایندگان انقلابی را خطر بزرگ اعلام کرده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم  در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع با شکوه نمازگراران مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: ۲۲ بهمن روز پیروزی خون بر شمشیر، روز پیروزی حق بر باطل، روز رهایی از استکبار است و همگی نمایش پویایی و زنده بودن انقلاب در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن به رخ جهانیان خواهیم کشاند.

وی افزود:۲۲ بهمن یادآور ایثار و شهادت تجلی‌بخش عین ولایت است و امیدواریم در ۲۲ بهمن به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم، زیرا ۲۲ بهمن روز وحدت و همدلی و روز همبستگی است.  

عاشقان ایران در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کنند

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در هفته گذشته در خصوص ۲۲ بهمن و اهمیت راهپیمایی در این روز، توضیح داد: ایشان در بیاناتشان تاکید داشتند که ملت ایران در ۴۰ سال گذشته و با وجود سرما و یخبندان همیشه حضور با شکوه داشته و اجتماع عظیم خود را به رخ جهانیان کشیده‌اند از این‌رو با تمام وجود از این ملت قدردانی می‌کنیم.

وی متذکر شد: هم‌زمانی ۲۲ بهمن امسال با ایام چهلم شهید سرافراز قاسم سلیمانی یک زمینه دیگری برای انگیزه مضاعف مردم می‌تواند باشد، از این‌رو امید است ملت با حضور عظیم خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ضربه کوبنده‌ای بر سیاست دشمن وارد خواهد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: درست است که مشکلات معیشتی اقتصادی در کشور داریم اما هر کسی که ایرانی است و ایران را دوست داشته و امنیت و اقتدار ایران را دوست دارد، باید در این انتخابات و راهپیمایی شرکت کند.

پیشگامی آذربایجان در انتخابات و راهپیمایی

وی خاطرنشان کرد: الحمدالله مردم تبریز و آذربایجان در تمام برنامه‌ها پیشگام بوده‌اند و در جلو حرکت کرده‌اند و قطعاً در راهپیمایی ۲۲ بهمن تبریز و آذربایجان نیز امسال نمونه و سرآمد دیگر شهرها خواهد بود.  

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها با تاکید بر اینکه یکی از مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است، در این خصوص توضیح داد: در آستانه انتخاباتی باید تقوای انتخاباتی را نسبت به همه نامزدهای انتخاباتی رعایت کنیم.

انتخابات دوم اسفند اولین انتخابات در چله دوم انقلاب است

وی با بیان اینکه این انتخابات مجلس یازدهم منحصر به فرد و اهمیت زیادی از برخی جهات دارد، گفت: زیرا اولین انتخاباتی است که در چله دوم انقلاب و گام دوم انجام می‌گیرد و نوعی مشارکت سیاسی است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اهداف دشمن در جنگ ترکیبی یک و نیم ساله گذشته فشار حداکثری در ابعاد مختلف به منظور فاصله گرفتن مردم از نظام است تا در نتیجه آن، کاهش حضور مردم در پای صندوق رای شکل گیرد.

وی تصریح کرد: مجلس یازدهم در واقع در حکم سنگ بنای مجالس آینده است و قطعاً خشت اول قوه مقننه در گام دوم با میزان اعتبار رای بیشتر و ترکیب نمایندگان می‌تواند حرکات اسلامی را سرعت بخشد.  

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: مجلس یازدهم و چیدمان نمایندگان مجلس بسیار اثر در انتخابات ریاست جمهوری دارد زیرا این مجلس می‌تواند تضمین‌کننده یک دولت جوان حزب‌‌الهی در آینده باشد.  

تحرکات سفیر انگلیس در آستانه انتخابات مجلس

وی خاطرنشان کرد: اهمیت و حساسیت مجلس یازدهم به قدری زیاد است که باید جواب سفیر گستاخ و فتنه‌گر انگلیس را که در تحرکات بعد از سقوط هواپیما در جلوی دانشگاه حضور داشت و فیلم می‌گرفت و حتی با چند سفیر دیگر کشورهای اروپایی جلسه گذاشته، بدهیم؛ زیرا او راهیابی نمایندگان انقلابی را خطر بزرگ اعلام کرده است.

امام جمعه تبریز توضیح داد: با توجه به اهمیت و حساسیت مجلس شورای اسلامی طبیعی است که دشمن بیکار ننشسته است، از این‌رو در این شرایط به جان هم نیفتیم و نمایندگانی که وفادار به انقلاب و آرمان‌های شهدا هستند را انتخاب کنیم.

وی در بخش عبادی خطبه‌ها به یکی از مصداق تقوا مبنی بر حق‌گویی اشاره کرد و گفت: باید انسان همیشه حق‌گو باشد ولو اینکه حق‌‌گویی به ضرر خودش باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه هر سنتی که مطابق با حق نباشد، محکوم به نابودی است، گفت: همیشه حق بر باطل پیروز است و این تغییرناپذیر است.

وی بیان کرد: وقتی یک قیام حق است که زیربنای آن اعتقاد عمیق به معارف اسلامی باشد قطعا مسائل دیگر نیز تابع آن خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: قیام و انقلاب برای حکومت حق، با هیچ باطلی سازش نخواهد داشت و هیچ باطلی هم مجال بازگشت نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیروزی حق بر باطل محقق نمی‌شود، مگر اینکه حق‌پذیر باشد، گفت: در مقابل کسانی که حق نیستند و در مواجهه با حق کراهت نشان دهند و به سمت وادی دروغ و باطل بروند، قطعا پیروزی حق بر باطل محقق نخواهد شد.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه هر انقلابی که مبنای حقی داشته باشد، ارکانی از جمله رهبر و پیشوا انقلاب خواهد داشت، تصریح کرد: هسته وفاداری و میدان انقلابی به این دو ارکان وابسته است.

وی متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران با سنت‌های انقلابی و اعتقاد به معارف الهی، رهبری حق‌مدار تحقق یافت از این‌رو میدان مکتب و انقلاب اسلامی ایران، همان مکتب اهل بیت‌(ع) است.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: پیدایش انقلاب اسلامی از نظر دوست و دشمن یک مطلب مهمی بود.

وی به نقش انکارناشدنی امام راحل(ره) در انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: اگر امام رحمت‌الله نبود، مردم به این گستردگی به صحنه نمی‌آمدند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: امام فقط به خداوند وابسته بود و نسبت به هیچ کسی ترس و دلبستگی نداشت لذا بدون واهمه و با کمک مردم این قیام و نهضت را به پیروزی رساند.

خطیب نماز جمعه تبریز اذعان داشت: سازش‌ ناپذیری و ولایت‌پذیری دو شرط برای تحقق جریان پیروزی حق بر باطل در این شرایط کنونی است.

وی در اعلام  مناسبت‌های تقویمی هفته، بیان داشت: سالرو وفات ام‌البنین روز تکریم مادران نامگذاری شده است به این مناسبت خدمت این مادران و همسران شهدا عرض سلام داریم.

آل‌هاشم به روز ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی اشاره کرد و گفت: برادران نیروی الهی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این حرکت شجاعانه نیروی هوایی در ۱۹ بهمن سال ۵۷، کمر طاغوت و رژیم شاهنشاهی را شکاند زیرا آنها باور نمی‌کردند و امید به ارتش بسته بودند ولی این حرکت طوفانی در سه روز قبل از انقلاب منجر شد تا حتی یک روزنامه‌ای آن ادای احترام نظامی را فتوشاپ بدانند.

وی ادامه داد: اولین حمله هوایی در اولین روز جنگ دفاع مقدس با ۴ هواپیمایی اف ۴ نشان از این ولایت‌پذیری بود و همچنین این نیروی ولایی در عملیات‌های بزرگ با ۱۴۵ فروند فرودگاه، پایگاه هوایی عراق را در هم کوبید.

امام جمعه تبریز به پشتیبانی نیروی هوایی از عملیات‌های مختلف دفاع مقدس و جلوگیری از برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد در دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

وی در خاتمه گفت: امروز نماز بر پیکر ابوالشهید برگی، پدر بزرگوار حجت‌الاسلام رسول برگی را بعد از نماز جمعه خواهیم داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر