کد خبر: 989824
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
در دهه فجر انجام مي شود
معاون امور صنایع وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در ایام الله دهه فجر در اقصی نقاط کشور تعداد ۴۳۹ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۲ هزار نفر به بهره برداری رسید.

مهدی صادقی‌نیارکی در حاشیه بازدید از و افتتاح چند پروژه صنعتی در تبریز اظهار داشت: یکی از برنامه‌های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۸ برنامه توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل بوده است و شرکت‌های صنعتی استان نیز در همین زمینه، اولین تولیدات خود را معرفی کردند.

وی در ادامه ضمن اشاره به برنامه‌های حمایتی وزارت صمت در تولید و تعمیق ساخت داخل و استقلال صنعتی برافزایش خود اتکایی صنعتی و توسعه صادرات صنعتی تاکید کرد و گفت: در راستای قانون حداکثر حمایت از توان تولید کالاهای ایرانی، تجهیز پروژه‌ها و قراردادها سامانه توان ایران راه‌اندازی شده است و ارجاع کار و پروژه‌ها باید به صورت صد در صدی به طرف ایرانی داده شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت، وقوع تراز تجاری مثبت از نظر وزنی و ارزشی در حوزه صنایع را نشان بالندگی اقتصاد صنعتی کشور دانست و افزود: باید با تبدیل فرصت توسعه صادرات به مزیت رقابتی در بازارهای هدف صادراتی حضور دائمی داشته باشیم و نیازهای داخلی در تولیدات صنعتی را از طریق خوداتکایی صنعتی تولید کنیم و در فضای رقابتی در بازارهای منطقه ارائه کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های اجرا شده از سوی وزارت صنعت در دهه فجر انقلاب اسلامی نیز گفت: در ایام الله دهه فجر در اقصی نقاط کشور تعداد ۴۳۹ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۲ هزار نفر به بهره برداری رسید.

صادقی اضافه کرد: در استان آذربایجان شرقی نیز همزمان به این ایام ۳۹ طرح صنعتی توسعه ای و ایجادی با اشتغالزایی هزار نفر و سرمایه گذاری حدود ۱۸۰ میلیارد تومان در مدار تولید قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر