کد خبر: 988731
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
تظاهرات در سراسر جهان علیه معامله ننگین ترامپ
اغلب کشور‌های اسلامی و عربی و پایتخت برخی کشور‌های اروپایی، طی دو روز گذشته شاهد برگزاری تظاهرات‌های گسترده و تحصن مقابل سفارتخانه‌های آمریکا در اعتراض به «معامله قرن» و اعلام همبستگی با ملت فلسطین بودند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ده‌ها هزار نفر از مردم کشور‌های مختلف جهان در اعتراض به طرح سازش تحمیلی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن»، دیروز (جمعه ۳۱ ژانویه)، تظاهرات و با ملت فلسطین ابراز همدردی و همبستگی کردند.

حمایت و همبستگی تونس با ملت فلسطین

هزاران نفر از مردم تونس در اعتراض به معامله قرن، طی دو تظاهرات در خیابان «بورقیبه» در پایتخت این کشور تظاهرات کردند و با برافراشتن پرچم فلسطین و در دست داشتن پلاکارد‌هایی در محکومیت این طرح، با مردم فلسطین اعلام همبستگی کردند. تظاهرات نخست را اتحادیه کل دانشجویان تونس با مشارکت اتحادیه دانشجویان مغرب و کادر سفارت فلسطین و اتحادیه دانشجویان فلسطینی در تونس برگزار کرد و تظاهرات دوم را جریان ملی تونس با مشارکت سازمان مبارزه با امپریالیسم و صهیونیسم و انجمن تحریم کالا‌های آمریکایی سازماند‌هی شد.

دبیرکل اتحادیه دانشجویان تونس، اعلام کرد که ملت فلسطین در ساقط کردن این معامله، تنها نیست و اسرائیلی‌ها کلیه عرف‌ها و قوانین و اصول بین‌المللی را نقض کرده‌اند.

شماری از اعضای پارلمان تونس نیز اعلام کردند که نقشه ترامپ برای تجزیه فلسطین، ساقط خواهد شد.

در خطبه‌های نماز جمعه مساجد تونس نیز به معامله قرن و رد و محکومیت عربی و اسلامی آن و خطرات و پیامد‌های اجرای این طرح ترامپ، پرداخته شد.

احزاب سیاسی و اتحادیه‌ها و نمایندگان سازمان‌های مدنی تونس نیز به نوبه خود با صادر کردن بیانیه‌های متعدد، به این اقدام کاخ سفید علیه فلسطین، اعتراض کردند.

تظاهرات ملت بحرین با وجود محدودیت‌های رژیم آل خلیفه

مردم بحرین نیز برای اعلام مخالفت خود با طرح سازش تحمیلی دولت آمریکا موسوم به معامله قرن، تظاهرات ضد آمریکایی و صهیونیستی برگزار کردند.

به گزارش شبکه اللؤلؤه بحرین، صد‌ها تن از مردم این کشور به رغم محدودیت‌های رژیم آل خلیفه برای هم‌بستگی با مردم فلسطین، به خیابان‌ها آمدند و علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شعار دادند. (جزئیات بیشتر)

تظاهرات هزاران اردنی

هزاران اردنی در اعتراض به معامله قرن، در تظاهرات‌های متعددی که در سراسر اردن برگزار شد شرکت کردند که مهمترین آنها، تحصن مقابل سفارت آمریکا در «امان» همزمان با برگزاری راهپیمانیی که از مسجد جامع «الحسینی» در مرکز شهر امان آغاز شد، بود.

مردم اردن نیز خواستار لغو این طرح همچون ده‌ها توطئه پیشین علیه قضیه فلسطین شدند و بر یکی‌بودن سرنوشت اردن و فلسطین تاکید کردند و با سردادن شعار، اتخاذ موضعی یکپارچه علیه معامله قرن را خواستار شدند.

مالزی و تایلند

به فراخوان سفارت فلسطین و جنبش فتح در مالزی و تایلند - به طور مشترک- تظاهراتی علیه معامله قرن در «کوالالامپور» پایتخت این کشور برگزار شد و اتباع عربی و فلسطینی حاضر در این کشور و شماری از شهروندان مالزی، هیأت‌های مدنی و سازمان‌های حامی قضیه فلسطین در این کشور، در تظاهرات علیه معامله قرن شرکت کردند.

آوارگان فلسطین حاضر در اردوگاه‌های لبنان برای سومین روز متوالی تظاهرات کردند

هزاران نفر از آوارگان فلسطینی حاضر در اردوگاه‌های لبنان به همراه شماری از و شهروندان لبنانی با برگزاری تظاهرات پس از ادای نماز جمعه، علیه معامله قرن شعار سردادند و از موضع «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رد این طرح حمایت کردند.

آوارگان فلسطینی، جمعه (دیروز) برای سومین روز متوالی این تظاهرات را با مشارکت نمایندگانی از احزاب لبنان و گروه‌های فلسطینی و کمیته‌های مردمی برگزار و بر ضرورت وحدت و آشتی ملی برای نابود کردن کلیه توطئه‌چینی‌ها علیه قضیه فلسطین تاکید کردند.

آن‌ها همچنین تاکید کردند که مبارزه با اشغالگران صهیونیست و دفاع از مقدسات اسلامی و مسیحی را ادامه خواهند داد و قدس را پایتخت ابدی فلسطین می‌دانند.

اعلام همبستگی مردم موریتانی با ملت فلسطین

کشور موریتانی نیز روز جمعه شاهد برگزاری تظاهرات مردمی و سیاسی در مخالفت با معامله قرن بود و تظاهرات‌کنندگان این طرح را طرحی در حمایت از اشغالگری، ناشایست و ضد فلسطینی توصیف کردند.

به فراخوان تجمع «الشباب الناصری الموریتانی» و کمپین «الشباب القومی العربی» نیز مقابل سفارت آمریکا تحصن صورت گرفت و شرکت‌کنندگان در این تحصن تاکید کردند که قدس فروشی نیست.

احزاب سیاسی این کشور نیز با صدور بیانیه‌هایی در حمایت از قضیه فلسطین، خواستار از بین رفتن معامله قرن شدند.

پایتخت یمن؛ یکپارچه علیه معامله قرن

هزاران نفر از شهروندان یمن در اعتراض به معامله قرن در پایتخت این کشور در «صنعاء» با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و یمن و پلاکارد‌های جنبش انصارالله علیه رژیم صهیونیستی و دولت ترامپ تظاهرات کردند و معامله قرن را محکوم به شکست دانستند.

تظاهرات‌کنندگان بر سر دادن شعار، ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین، تاکید کردند که قدس فروشی نیست و مردم مسلمان و آزاده جهان اجازه نمی‌دهند فلسطین تقسیم شود.

هزاران پاکستانی در رد معامله قرن تظاهرات کردند


هزاران پاکستانی به دعوت موسسه «فلسطین – پاکستان» در رد معامله قرن، پس از ادای نماز جمعه در «کراچی» تظاهرات کردند و با در دست داشتن پلاکارد‌هایی در اعتراض به این طرح ترامپ، تاکید کردند که قدس پایتخت ابدی فلسطین است و کسی حق ندارد آن را مصادره کند.

مردم الجزائر در اعتراض به طرح ترامپ تظاهرات کردند

میدان‌ها و خیابان‌های شهر‌های مختلف الجزایر، دیروز شاهد تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به طرح ترامپ و حمایت از ملت فلسطین بود.

تظاهرات‌کنندگان با دردست‌داشتن پرچم‌های فلسطین و پلاکارد‌هایی در رد معامله قرن، تاکید کردند که این طرح یک خیانت است و فلسطین خط قرمز آن‌ها است و در رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

تظاهرات سراسری در ترکیه

شماری از استان‌های ترکیه، روز جمعه شاهد تظاهرات‌های گسترده در حمایت از فلسطین و قدس شریف بود و تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعار علیه معامله قرن، خواستار لغو آن شدند.

استانبول، شانلی اورفه، وان، موش، بتلیس، اوشاق، جوروم، تکرداغ، باتمان، سیعرت، ماردین، مانیسا و کوتاهیه از مهمترین شهر‌های ترکیه بود که دیروز شاهد تظاهرات مردمی در حمایت از فلسطین بود و تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پرچم‌های ترکیه و فلسطین با ملت فلسطین، اعلام همبستگی کردند.

کشور‌های اروپایی

انجمن‌های فلسطینی فعال در دانمارک نیز با برگزاری یک تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در «کوپنهاگ» و حضور اتباع عربی و فلسطینی حاضر در این کشور و شماری از شهروندان دانمارک، معامله قرن را محکوم کردند.

«کریستین یول» عضو پارلمان دانمارک از حزب متحد «سرخ و سبز»، از دولت خواست تا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و کالا‌های اسرائیلی را تحریم کند و بر دولت اشغالگر فشار آورد تا با اجرای قوانین بین‌الملل، به ظلم و رنج ملت فلسطین پایان دهد.

علاوه بر دانمارک پایتخت‌های کشور‌های آلمان، بلژیک، اسپانیا و یونان نیز شاهد تظاهرات علیه طرح ترامپ بود و شرکت‌کنندگان در تحصن مقابل سفارتخانه‌های آمریکا در این کشورها، از دولت‌های اروپا و جهان عرب و اسلام خواستند تا مقابل ترامپ و دولتش در انجام اقدامات ظالمانه علیه ملت فلسطین و حمایت نامشروط و نامحدود از رژیم صهیونیستی بایستند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار