کد خبر: 988462
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: وجود قرابت فرهنگی، تاریخی، طبیعی و آثار تمدنی مشترک در این استان و جمهوری ترکیه زمینه مناسبی را برای تعاملات و استفاده از ظرفیت‌های مشترک فراهم کرده است.

مرتضی آبدار  در دیدار با حسین گونگور سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز برای بررسی راهکارهای همکاری مشترک در خصوص بازار تاریخی این شهر و روستای کندوان که در خانه حیدرزاده برگزار شد با تاکید بر اهمیت تعامل در زمینه تجارب مشترک در حوزه میراث فرهنگی افزود: با توجه به وجود آثار تاریخی شاخص با بافت مشابه همچون بازارهای تاریخی تبریز و استانبول و نیز روستاهای تاریخی کندوان و کاپادوکیه، این امکان وجود دارد که در مدیریت این جاذبه‌ها از تجربیات مشترک استفاده شود.

وی اظهار داشت: با تعریف سرفصل‌های عملیاتی در زمینه صیانت از این آثار با ارزش و مدیریت آن‌ها باید اقدامات راهبردی مناسبی از سوی این استان و جمهوری ترکیه انجام شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: آمادگی کامل داریم تا در تفاهم‌نامه‌های مشترک مابین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری‌های استانبول و «اوچ حصار» ترکیه با مشارکت هیات‌ امنای بازار تاریخی تبریز و دهیاری روستای کندوان نسبت به عملیاتی شدن مفاد این جلسه اقدام کنیم.

آبدار ادامه داد: در سال‌های اخیر ارتباطات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله مقاوم‌سازی ابنیه تاریخی و باستان‌شناسی با مؤسسات و دانشگاه‌های دیگر کشورها از جمله موسسه باستان‌شناسی آلمان و جایکا ژاپن ایجاد شده و نتایج ارزشمندی نیز به همراه داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر