کد خبر: 988095
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌جاری و در حوزه دهیاری ها، ۱۵۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های استان پرداخت شده که امیدواریم با افزایش هشت درصدی این اعتبار تا پایان سال این مبلغ به ۱۶۵ میلیارد تومان افزایش یابد.

تقی کرمی  در جریان بازدید از طرح های روستایی شهرستان مراغه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۷۰۸ روستا دارد که از این تعداد یکهزار و ۹۴۷ روستا دارای دهیاری است و امسال صد در صد اعتبارات تخصیص پیدا کرده برای دهیاری های استان پرداخت شده و سهم روستاهای مراغه ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ تومان است.
وی گفت: ۷۶۱ روستا در آذربایجان شرقی فاقد دهیاری است که در سالجاری ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای این روستاها پرداخت شده است که تا پایان سال در تلاشیم این میزان اعتبار را به ۲۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.
کرمی اضافه کرد: با اعتبار در نظر گرفته شده برای روستاهای فاقد دهیاری امسال ۲۰۰ پروژه از جمله راهسازی، آبرسانی، تهیه طرح هادی و همچنین طرح هایی در حوزه نیرو اجرا شده است.
وی به آسفالت ریزی بیش از ۲ میلیون مترمربع از معابر روستایی استان اشاره کرد و گفت: امسال با همکاری بنیاد مسکن در مجموع برای آسفالت ریزی معابر نزدیک به یکصد میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که در این میان سهم قیر ۵۳ میلیارد تومان بود.


مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی به توزیع تسهیلات بانکی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۴۶۲ میلیارد تومان اعتبار از محل قانون اشتغال توسعه پایدار روستایی برای استان جذب شده است که از این میزان سهم مراغه نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان بوده که به صورت کامل پرداخت شده است.
کرمی اضافه کرد: همچنین از محل تسهیلات تفاهم نامه ای بین ریاست جمهوری و بانک سینا از ۹۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده برای آذربایجان شرقی نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان جذب شده است که سهم مراغه از این تسهیلات ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.
وی به تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده برای اشتغال پایدار دهیاری های استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته و جاری نزدیک ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از این محل برای خرید ماشین آلات عمرانی، طرح های گردشگری و درآمدزایی دهیاری های استان در نظر گرفته شده است که با هماهنگی های انجام شده با فرماندار مراغه، قسمتی از این اعتبار برای دهیاری های این شهرستان پرداخت خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر