کد خبر: 987982
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
«محمدرضا کائینی» منتشر کرد
دیدن شمایل و شکل لباس پوشیدن شهید سید مجتبی نواب صفوی در نوجوانی و پیش از تعمّم، آن هم پس از سپری گشتن شصت و چهار سال از تیرباران او، برای بسا علاقمندان و ایضا تاریخ پژوهان معاصر، جذاب تواند بود.
سرویس تاریخ جوان آنلاین: محمدرضا کائینی، دبیر سرویس تاریخ روزنامه جوان، با انتشار تصویری از «شهید نواب صفوی» در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
 
دیدن شمایل و شکل لباس پوشیدن شهید سید مجتبی نواب صفوی در نوجوانی و پیش از تعمّم، آن هم پس از سپری گشتن شصت و چهار سال از تیرباران او، برای بسا علاقمندان و ایضا تاریخ پژوهان معاصر، جذاب تواند بود. هم از این روی تصویری منتشر نشده از وی در آغازین سالیان شباب با خطی از او در پشت آن، را به شما تقدیم می‌کنم. نواب این این عکس را در نوجوانی و با عباراتی که در ذیل می‌آید، به مادرش تقدیم کرده است:

«در تاریخ ۷/۱۲/۱۳۲۱ برداشته شد و خدمت خانم جانم تقدیم می‌دارم. با عدم قابلیت»

شایان ذکر است که رهبر فدائیان اسلام در نوجوانی، نخست در دبستان حکیم نظامی و سپس در مدرسه صنعتی آلمانی‌ها به تحصیل پرداخت. او در سال ۱۳۲۲ به استخدام شرکت نفت در آمد و پس از چندی و در پی اعتراض به سیلی زدن یکی از متخصصین انگلیسی به یک کارگر ایرانی و متعاقب آن، پیگرد از سوی پلیس و نیرو‌های نظامی، برای تحصیل به نجف رهسپار گشت. یادش گرامی.

پ.ن: این عکس نگاشت را برای درج، به نشریه اینترنتی "حق" دادم. هم از این روی با چند روزی تاخیر از مناسبت، منتشر می‌شود.
 
تصویری دیدنی و منتشر نشده از «شهید نواب صفوی»
 
تصویری دیدنی و منتشر نشده از «شهید نواب صفوی»
پشت نگاشته تصویر دوران نوجوانی شهید سید مجتبی نواب صفوی به خط او و خطاب به مادرش
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار