کد خبر: 987844
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
سرويس سياسی جوان آنلاين: فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تشریح جزئیات عملیات ترور شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه امریکایی‌ها برای این عملیات از مجموعه‌ای از امکانات استفاده کردند، گفت: اتفاقات را ما رصد می‌کردیم و می‌دیدیم، اما نمی‌دانستیم برنامه آن‌ها چیست.
به گزارش فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفت‌وگویی در خصوص جزئیات عملیات ترور شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سوی نیرو‌های تروریستی امریکا، اظهار داشت: برای ترور شهید سلیمانی امریکایی‌ها از مجموعه‌ای از امکانات استفاده کردند چراکه برخی از متغیر‌ها مانند تعداد ماشین‌ها را آن‌ها از قبل نمی‌دانستند.
وی افزود: برای ما عجیب بود چراکه در حال رصد کردن بودیم و تعداد زیادی هواپیما با مهمات سنگین بلند شد، اما نمی‌دانستیم برنامه‌شان چیست، دیدیم که هواپیما‌ها بعد از بلند شدن شروع به سوختگیری کردند و هواپیمای بدون سرنشین MQ- ۹ بالای منطقه بود که عمدتاً از علی السالم کویت بلند شده بودند.
سردار حاجی‌زاده ادامه داد: هلیکوپتر‌ها نیز از پایگاه‌های داخل عراق مانند التاجی و عین‌الاسد به پرواز درآمدند. به طور کلی چهارپنج پایگاه درگیر این عملیات بودند، اتفاقات را ما رصد می‌کردیم و می‌دیدیم، اما نمی‌دانستیم برنامه آن‌ها چیست. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به برخاستن جنگنده‌های امریکایی در این عملیات، گفت: در بعضی از مقاطع هواپیما‌های F- ۱۵ که در فاصله ۵۰-۴۰ کیلومتری بغداد بودند، با سرعت حدود هزارو ۱۰۰ کیلومتر خود را به این نقطه در اطراف فرودگاه بغداد نزدیک کردند و بعد دور شدند و معلوم بود که منتظر هستند.
وی عنوان کرد: حتی در شنود‌هایی که داشتیم دیدیم که به هواپیمای MQ- ۹ مأموریتی داده می‌شود و او راجع به تسلیحاتش مشکلی داشته و دارد مکالمه می‌کند، اما نمی‌دانستیم برای حاج قاسم است و بعدش که این‌ها را کنار هم گذاشتیم متوجه شدیم چهار پایگاه حداقل در این عملیات مشارکت داشته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار