کد خبر: 987515
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
۲۷ واحد مشکل‌دار از ۳۵۰۰ واحد تولیدی در آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تشکیل مستمر و هفتگی جلسات کارگروه تسهیل در استان، گفت: در سایه هماهنگی‌ها و پیگیری‌های این کارگروه، تعداد پرونده‌های در دست اقدام از ۳۳۰ مورد به ۳۰ مورد کاهش یافته و از مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی فعال در استان تنها ۲۷ واحد مشکل‌دار هستند.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با تأکید بر اینکه حقوق کارگران واحدهای تولیدی باید به موقع پرداخت شود، اظهار کرد: همان‌طور که از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها انتظار داریم در کنار بخش تولید باشند، واحدهای تولیدی هم باید حقوق و مزایای کارگران و کارکنان خود را به موقع پرداخت کنند.

وی افزود: از اولین روز مسوولیت عهد کرده‌ایم که هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشود و همچنان بر همان عهد خود هستیم.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی استان پشتیبان بخش تولید هستند، یادآور شد: البته باید قوانین و مقررات نیز رعایت شود و همه کمک کنیم تا واحدهای تولیدی از این مسیر سنگلاخ که در اثر فشارهای دشمنان ایجاد شده است به سلامت عبور کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شرایط خاص امروز نیازمند مقررات و اقدامات خاص است، متذکر شد: دستگاه‌های دولتی و سیستم بانکی استان با بخش تولید تعامل همه‌ جانبه و حداکثری دارند و در حد اختیارات استانی برای رفع موانع تولید تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به تشکیل مستمر و هفتگی جلسات کارگروه تسهیل در استان، گفت: در سایه هماهنگی‌ها و پیگیری‌های این کارگروه، تعداد پرونده‌های در دست اقدام از 330 مورد به 30 مورد کاهش یافته و از مجموع 3500 واحد تولیدی فعال در استان تنها 27 واحد مشکل‌دار هستند.

پورمحمدی، محدود بودن اختیارات بانک‌های استان را از جمله چالش‌های موجود در حوزه رفع موانع تولید عنوان کرد و بیان داشت: با مقررات و اختیارات رایج نمی‌توان از این شرایط خاص عبور کرد و لازم است اختیارات ویژه‌ای به سیستم بانکی استان واگذار شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات مالی واحدهای تولیدی در روزهای پایانی سال، اضافه کرد: مدیران واحدهای تولیدی باید پرداخت حقوق کارگران را در اولویت قرار دهند و اگر نمی‌توانند این مسئله را مدیریت کنند، لازم است که روش‌های مدیریتی خود را تغییر دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر