کد خبر: 987378
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بر اساس آخرین نتایج پایش کیفی هوای کشور تاکنون تبریز بیشترین تعداد روزهای پاک را در بین کلان شهرها را طی سال جاری دارد.

حمید قاسمی  افزود: از سال ۹۲ به بعد مجموع روزهای پاک و قابل قبول تبریز از ۲۹۱ روز به ۳۴۴ روز در سال ۹۷ رسیده بود که با اقدامات انجام شده و بهبود وضعیت هوایی از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۷ روز پاک و تنها ۱۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس در این شهر به ثبت رسیده است.

وی با قدردانی از تلاش های دستگاه های ذیربط و همکاری شهروندان برای کاهش آلایندگی ها، اظهار داشت: بر اساس آمار مرکز کنترل کیفی هوای کشور ، کلان شهر تبریز از ابتدای امسال تاکنون با ۱۶۳ روز هوای پاک بیشترین تعداد روزهای هوای پاک را در بین کلان شهرها دارد.

قاسمی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸روزهایی هم داریم که هوا ناسالم بوده و باید بر اساس نتایج چندین مطالعه در تبریز و فهرست انتشار آلاینده‌ها، گام‌هایی برای داشتن شهری با هوای پاک برداشته شود اما با توجه به افزایش مصرف بنزین و کیفیت نه چندان مناسب خودروها به صفر رساندن میزان آلاینده‌ها بسیار سخت است.

وی با تاکید بر نقش بازدارنده و کاهش دهنده فضای سبز در هوای آلوده، گفت: سرانه فضای سبز در حد ۶ یا۷  مترمربع است، در حالی‌ که در طرح جامع شهری سرانه فضای سبز در حد ۱۵ مترمربع تعریف شده و مقیاس‌های جهانی بیش از این و حدود ۲۰ متر مربع است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر