کد خبر: 986716
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
ارتش سوریه در پاسخ به نقض گسترده آتش بس توسط تروریست‌ها در مناطق کاهش تنش در شمال سوریه، مواضع آن‌ها را در غرب و جنوب استان حلب هدف گرفت.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: علی رغم گذشت چهار روز از برقراری آتش‌بس در استان ادلب در قالب توافق ترکیه و روسیه، اما نقض گسترده این توافق به دست تروریست‌ها، حملات ارتش سوریه و جنگنده‌های روسیه را در پی داشته است.

مواضع گروهک تروریستی جبهه النصره در کفرناها، عنجاره و حی الراشدین در غرب حلب هدف بمباران جنگنده‌های روسیه و سوریه و همچنین حملات توپخانه‌ای قرار گرفت.

به گزارش شبکه المیادین، ارتش سوریه همچنین مواضع «هیئة تحریر الشام» در خلصه و خان طومان در جنوب استان حلب را هم هدف حملات توپخانه‌ای گرفت.

تروریست‌های جبهة النصره با همراهی تروریست‌های «الجبهة الوطنیة للتحریر» روز گذشته (چهارشنبه) نقاط تجمع ارتش سوریه در خط مقدم جنوب و شرق ادلب را هدف قرار دادند.

در پی این نقض مکرر آتش‌بس نیرو‌های ارتش سوریه برای ممانعت از ادامه حملات، روستا‌های «ابوجریف» و «تل خطره» در شرق ادلب را به کنترل خود در آوردند که این رخداد از نظر رسانه‌ای به معنای پایان آتش‌بس تلقی می‌شود.

همچنین جنگنده‌های ارتش سوریه و روسیه، مراکز جبهة النصره را در مناطق مختلف استان ادلب به خصوص بزرگراه حماه به حلب را بمباران کردند.

عناصر جبهة النصره همچنین از ساعات اولیه اجرای آتش‌بس در بامداد روز یکشنبه، به طور مستمر گذرگاه‌های خروج غیر نظامیان از مناطق درگیری در «الهبیط» و «ابوالضهور» در جنوب و شرق ادلب را گلوله‌باران کرده‌اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار