کد خبر: 986337
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در واقع تخطی آمریکا از تمامی مرز‌های قانونی و انسانی بوده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) تصریح کرد که اقدام ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تخطی از تمامی مرز‌های قانونی و انسانی بود.

وزیر امور خارجه روسیه ضمن تأکید بر اینکه کشورش قصد مداخله در روابط میان آمریکا و ایران را ندارد، گفت: «روسیه از ایران و آمریکا تقاضا دارد که تمامی مشکلات خود را از طریق گفتگو رفع کنند».

بنا به گزارش خبرگزاری اینترفکس روسیه، لاوروف در کنفرانس خبری خود همچنین تأکید کرد در صورتیکه آمریکا و ایران تمایل به گفتگو داشته باشند، مسکو آمادگی دارد به تهران و ایالات متحده آمریکا برای آغاز گفتگو کمک کند.

این دیپلمات روس ادامه داد: «ما از ایالات متحده و ایران می‌خواهیم تا خویشتنداری در پیش بگیرند و تمامی مشکلات را از طریق گفتگو رفع کنند».

لاوروف در خصوص تمایل مسکو برای رفع تنش‌ها در غرب آسیا گفت: «بسیاری تلاش کرده‌اند و همچنان به تلاش برای تسهیل آغاز ارتباطات میان ایالات متحده و ایران برای کاهش تنش‌ها ادامه می‌دهند. اگر طرفین (ایران و آمریکا) به این امر (گفتگو) تمایل واقعی نشان دهند، خود ما (روسیه) نیز آمادگی ارائه کمک در این زمینه را داریم».

این مقام روس علیرغم تأکید بر اینکه مسکو تمایلی به دخالت در روابط میان ایران و آمریکا را ندارد، گفت که مسکو صرفنظر از آنکه تنش‌ها از سوی چه گروهی باشد، به هرحال مخالف تشدید تنش‌ها در منطقه خلیج‌فارس است.

وی در بخش بعدی سخنان خود به تصمیم خطوط هوایی «آئروفلوت» (Aeroflot) برای انجام پرواز‌ها به تهران تنها در ساعات روز گفت که این یک تصمیم مستقل بوده که این خطوط هوایی اتخاذ کرده است و ارتباطی به دولت یا وزارت خارجه روسیه ندارد.

لاوروف در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری «تاس» در این خصوص گفت: «آئروفلوت به طور مستقل تصمیم به انتقال پرواز‌ها به ایران در هنگام روز گرفته است و بنابراین هیچ چیز محرمانه‌ای در این زمینه وجود ندارد».

وزیر خارجه روسیه در بخشی از کنفرانس خبری خود به مذاکرات مسکو در خصوص لیبی اشاره کرد و گفت که نتیجه نهایی در خصوص حل و فصل مسئله لیبی در مذاکرات مسکو حاصل نشد، اما تلاش‌ها در زمینه رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دارد.

لاوروف ضمن تأکید بر اینکه مسکو پیشنهاد داده است برای رسیدن به راه‌حلی در خصوص لیبی، اقدامات بازیگران کلیدی را گردهم جمع‌آوری کنند، گفت: «ما به تلاش‌ها در این مسیر تا حصول نتیجه نهایی ادامه می‌دهیم».

وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرده بود که خلیفه حفتر فرمانده نیرو‌های شرق لیبی که گفته شده بود برای مذاکرات آتش بس با دولت وفاق ملی (در غرب) این کشور به مسکو رفته، بدون امضای توافق این کشور را ترک کرده است.

لاوروف تصریح کرد: «ما خواستار گردآوری و کنار هم قرار دادن تمامی تلاش‌های کشور‌های اروپایی از جمله، آلمان، فرانسه، ایتالیا، تلاش‌های کشور‌های همسایه لیبی از جمله الجزایر، مصر و امارات عربی متحده، ترکیه، قطر و فدراسیون روسیه هستیم تا همگی در یک جهت پیش برویم و تمامی احزاب لیبی را ترغیب به توافق کنیم و نمی‌خواهیم همه امور با توسل به زور پیش برود».
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار