کد خبر: 986257
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
چه کسانی بی‌خیال یارانه کمک معیشت بشوند؟
امروز در حالی آخرین مهلت جاماندگان یارانه طرح کمک معیشتی به تمام می‌رسد که همچنان برخی نمایندگان مجلس نسبت به آمار تخصیص ۶۰ میلیونی این نوع یارانه تشکیک دارند، اما دیروز خبری از مصوبه هیئت وزیران در ۱۵ دیماه آمد که تقریباً تکلیف بسیاری را یارانه‌نگیران جدید را روشن کرد.
مهران ابراهيميان
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: هیئت وزیران شرایط جدید پرداخت حمایت معیشتی را مشخص کرد که بر این اساس خانوار‌های دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به‌طور همزمان مشمول حمایت نمی‌شوند.

شمارش معکوس برای پایان ثبت‌نام
با افزایش بهای بنزین در آبان ماه دولت تصمیم گرفت منابع حاصل از آن را به شکل نقدی و با عنوان «طرح حمایت معیشتی دولت» توزیع کند که در این میان عده بسیاری به خصوص در شهر‌های بزرگ از عدم دریافت این نوع یارانه تعجب کردند. با این حال دولت شرایطی را برای ثبت‌نام مجدد این افراد فراهم کرد تا در صورت محق بود و احراز شرایط یارانه آن‌ها از ابتدا محاسبه و به حسابشان واریز شود. اما مهلت ۱۴ روزه برای ثبت‌نام متقاضیان دریافت سبد معیشتی رو به پایان است و امروز (۲۴ دی ماه) آخرین فرصت برای کسانی است که یارانه نقدی دریافت نمی‌کردند، اما متقاضی دریافت سبد حمایت معیشتی دولت هستند.

مرحله طرح حمایت معیشتی در آبان ماه بین ۶۰ میلیون نفر (۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار) برای خانواده یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز شد. مرحله دوم نیز ۱۰ دی ماه با همین میزان تعیین‌شده واریز شد. البته در این مرحله ۴۱۹ هزار خانواده که متقاضی دریافت سبد معیشتی بودند به تعداد قبلی اضافه شد مجموع مبلغ دو مرحله یکجا به حسابشان واریز شد.

پس از واریز مرحله دوم یارانه نقدی بنزین مقرر شد افرادی که در فهرست یارانه‌بگیران نقدی (۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان) نیستند و درخواست خود را در مهلت مقرر در کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت کرده‌اند، تقاضای خود را برای دریافت سبد معیشتی دولت از ساعت ۲۲ همان روز (۱۰ دی ماه) در سایت hemayat. mcls. gov. ir ثبت کنند.

این ۶۶۶ هزار و ۷۷۴ سرپرست خانوار ۱۴ روز فرصت دارند اطلاعات هویتی و شماره تلفن سرپرست خانواده را حداکثر تا امروز در سامانه وارد کنند.

به گفته «حسین میرزایی» سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی تقاضای این افراد ظرف یک ماه بررسی می‌شود و نتیجه از طریق پیامک به آن‌ها اعلام می‌شود.

یارانه را به همه بدهید، ابهام دارد!
همزمان با این خبر خبر گزاری خانه ملت در مصاحبه‌ای با علی ابراهیمی ادعای پرداخت سبد معیشتی به ۶۰ میلیون نفر را ابهام‌دار دانست و گفت: ادعای دولت با توجه به منابع افزایش قیمت بنزین در خصوص پرداخت سبد معیشتی به ۶۰ میلیون نفر ابهام دارد و این منابع باید در قالب یارانه به همه مردم پرداخت شود. وی در خصوص نحوه پرداخت سبد معیشتی به مردم، گفت: اقدام دولت برای نحوه افزایش قیمت بنزین پشتوانه کارشناسی نداشت در حال حاضر نیز ادعای دولت در زمینه پرداخت سبد معیشتی به حدود ۶۰ میلیون نفر جای سؤال دارد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اطلاعات، گزارش‌ها و مشاهدات در سطح جامعه نشان می‌دهد که پوشش پرداخت سبد معیشتی به میزان ادعا شده نیست، افزود: مصوبه سه هفته گذشته مجلس برای واریز درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به صندوقی خاص و برداشت از آن با نظارت مجلس بسیار ضرورت دارد، زیرا درآمد‌های حاصل شده باید به دست خانوار‌ها برسد. وی با تأکید بر اینکه افراد بسیار زیادی حتی در سطح روستا‌ها به دلیل عدم دریافت سبد معیشتی به نمایندگان مراجعه می‌کنند، در حالی که باتوجه به منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین برای دولت نباید شرایط اینگونه باشد، عنوان کرد: اعتراض‌ها و درخواست‌های بسیار زیادی در زمینه عدم دریافت سبد معیشتی وجود دارد که باید به همه آن‌ها رسیدگی شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل حاصل‌شدن منابع سبد معیشتی از افزایش قیمت بنزین به عنوان یکی از مشتقات نفت و ملی بودن نفت باید درآمد دولت در قالب یارانه در اختیار تمامی افراد جامعه اختصاص پیدا کند، تصریح کرد: باید مدیریت حامل‌های انرژی در سطح کلان کشور به سمت از بین بردن فساد باشد، اما در حال حاضر روزنه‌های فساد و سوء‌استفاده قابل‌رؤیت است.

شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی
اما همزمان با این ادعا‌های نماینده مجلس خبرگزاری تسنیم شرایط احراز افرادی گفت که در هیئت وزیران آن‌ها را مستحق دریافت یارانه معیشتی ندانسته‌اند، یاد‌آور شد. به موجب مصوبه هیئت وزیران در جلسه ۱۵ /۱۰ /۱۳۹۸ در اجرای مصوبه چهلم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مورخ ۳۰ /۶ /۱۳۹۸ در خصوص نحوه بازتوزیع منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین بین خانوار‌های مشمول، آیین‌نامه نحوه شناسایی خانوار‌های مشمول دریافت کمک حمایت معیشتی، نشان می‌دهد که:

- کمک حمایت معیشتی به خانوار‌هایی که مجموع درآمد اعضای آن‌ها از میزان مذکور در جدول زیر کمتر بوده یا مشمول یکی از شرایط مقرر در این ماده نباشند، تعلق می‌گیرد:

الف- خانوار‌های دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به‌طور همزمان یا خانوار‌های دارای دو واحد ملکی.
ب - خانوار‌های دارای املاک و مستغلات با ارزش ۱۲ میلیارد ریال در تهران و کلانشهر‌ها و ۹ میلیارد ریال در سایر شهرستان‌ها.
پ - خانوار‌های دارای خودرو‌های سواری با ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال یا خودرو‌های عمومی با ارزش بیش از ۴ میلیاردریال.
ت‌- کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه‌پرداز.
ث- خانوار‌هایی که بیش از سه سفر خارجی غیرزیارتی داشته‌اند.
ج‌- گیرندگان تسهیلات بانکی جمعاً به‌مبلغ بیش از ۳ میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند.

همچنین نحوه احراز میزان درآمد و تعیین خانوار‌های هدف بر اساس دستورالعملی خواهد بود که از سوی وزارت ابلاغ می‌شود.

با این حال چنانچه خانوار نسبت به نتیجه تعیین‌وسع اعتراض داشته باشد، می‌تواند هر سال یک بار درخواست رسیدگی نماید تا در مقاطع زمانی شش‌ماهه (خرداد و آذرماه هر سال) بررسی مجدد صورت گیرد.

در این مصوبه همچنین تأکید شده که رسیدگی به درخواست متقاضیان کمک حمایت معیشتی در اسفندماه سال جاری انجام خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
0
0
دادن یارانه آن هم در سطح 60 میلیون از آن دروغ هاست. من 5 فرزند و یک خودرو پراید دارم که اعتراض کرده ام. در پاسخ بعد از شناسایی همین موارد گفته اند به شما تعلق نمی گیرد. اگر اعتراضی دارید در صورت کشف املاک به نام شما یا خانواده یارانه شما قطع می گردد. آیا این تهدید نیست. مجوز بازدید از حساب های بانکی رادادم حالا مجوز چی می خواهند. شاید عدد 6 هزار را 6میلیون می خوانند.
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
0
یعنی هیج و سر کار بودن.
جند صد هزار نفر را معرفی کنیم که درامدشان بالای 5 میلیون تومان و ده ها میلیارد تومان ملک و جند خودرو به ارزش بالای صد میلیون تومان و میلیون ها بول نقد در بانک و مغازه دارند که هم یارانه میگیرند و هم معیشتی. بنابراین یکجای کار غلط است و دولت روحانی ان را میداند اولا سفار شی ها را خط نمیزنند و دوم شاید حداقل 40 درصد امار داده شده از افراد یارانه بگیر دروغ است و فقط بولش را به اسم 65 میلیون امار اعلامی بالا میکشند و معلوم نیست کجا هزینه میشود . خلاصه کنیم این سایت معرفی شده و این شرایط قرار داده شده تماما و تماما فریب میباشد مگر سفارش شده باشید و یا فقط درامدت روزی یک نان بربری باشد که انهم صدایش جایی بند نیست. جناب روحانی خداوند از تو و نوبخت و ظریف و همتی و جهانگیری و وزیر کشور و لاریجانی نخواهد گدشت و تلافی این همه خسارت را به مملکت خواهید داد.
رحیمی
|
United States
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
برادرغصه نخورانشالله خدا خودش روزی ماروداده ومیده اینم بشه صدقه سرماخداروحانی بدقدم روازدوزمین برداره
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار