کد خبر: 986086
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
در باسمنج شهرستان تبریز
فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از قلع و قمع بیش از ۲۵ مورد تبصره ۲ ماده ۱۰ در کوی کاوه باسمنج شهرستان تبریز خبر داد.

شهریار کاظم پور   با بیان اینکه با تاکید دادستان کل کشور و دادستان‌های مراکز استان‌ها اجرای حکم‌های معوق قلع وقمع در دستور کار یگان حفاظت اراضی قرار گرفته است از این رو امیدواریم تا پایان سال بیشتر این حکم‌ها اجرا ‌شود اظهار داشت: یگان حفاظت امور اراضی وظیفه صیانت و پاسداری از اراضی کشاورزی را برعهده دارد که این امر فقط با همکاری آحاد مردم و همه سازمان‌ها امکان پذیر است.

وی با اشاره به عزم یگان حفاظت اراضی کشاورزی برای برخورد جدی و قانونی با هر گونه تصرف اراضی کشاورزی گفت: اوایل دی ماه سال جاری 25 فقره از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در این استان در کوی کاوه  باسمنج شهرستان تبریز به مساحت ۳۳ هزار مترمربع قلع و قمع شد که این روند شتابدار ادامه خواهد یافت.

کاظم پور با بیان اینکه دستگاه قضا و نیروی انتظامی از جمله دستگاه‌هایی هستند که در اجرای قانون و حفاظت از اراضی کشاورزی می‌توانند به عنوان بازوی اجرایی نقش اساسی و کلیدی داشته باشند افزود: برای رسیدن به امنیت پایدار در بخش کشاورزی باید از همه ظرفیت‌ها همچون تشکل‌های بخش کشاورزی مثل نظام صنفی کشاورزی، خانه کشاورز، کانون کشاورزان خبره و انجمن‌های صنفی و همیاران افتخاری پلیس در ناجا به عنوان حافظان زمین، حافظین کشاورزی یا زمین بان بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه کشورمان در زمینه خاکی که بتواند امنیت غذایی را تامین، حفظ و افزایش دهد با محدودیت روبه‌رو است افزود: اگر خاک را حفظ نکنیم در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

فرمانده یگان حفاظت کشاورزی استان با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از ده‌ها دستگاه خودرو واکنش سریع و خط ۱۳۱ در اختیار یگان حفاظت از امور اراضی می باشد که با گرفتن اخبار تغییر کاربری اراضی از مردم با این خودروها امکان اعزام به محل و شناسایی فراهم می‌شود افزود: اگر تغییر کاربری خلاف مقررات انجام شده باشد براساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قلع بنا در دستور کار قرار می‌گیرد که در این ارتباط تاکنون در استان آذربایجان شرقی بیش از 190 مورد اقدام شده‌است.

وی یکی از راه‌ها برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی را شناسایی بنگاه‌های معاملات ملکی غیرمجاز دانست و افزود: این بنگاه‌ها زمینه وقوع جرم را ایجاد می‌کنند و مراکزی که بدون مجوز اقدام به فروش و قطعه قطعه کردن اراضی می‌کنند از طریق اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف شناسایی و پلمب شوند.

سرهنگ کاظم پور با بیان اینکه از مردم درخواست می‌کنیم در شناسایی و تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی در سطح استان، سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی را یاری کنند تصریح کرد: سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و جلوگیری از تخریب، خاکبرداری، شن ریزی و... برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده و آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات ، انتقاد و پیشنهادات مردمی در این خصوص است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر