کد خبر: 985863
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
تیم ملی والیبال با غلبه بر کره جنوبی فینالیست شد
تیم ملی والیبال ایران در یک قدمی کسب سهمیه المپیک توکیو قرار گرفت.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: بلندقامتان کشورمان دیروز در دیدار نیمه‌نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در جیانگمن به مصاف کره جنوبی سرسخت رفتند و در نهایت با تلاش فراوان با نتیجه ۳ بر ۲ از سد کره‌ای‌های سختکوش گذشتند و به فینال رقابت‌ها صعود کردند. دیگر دیدار روز گذشته نیز بین دو تیم چین و قطر برگزار شد و این تیم چین بود که با پیروزی در این بازی رقیب تیم ملی ایران در فینال امروز شد.

اهمیت غلبه بر کره باعث شد کولاکوویچ ترکیبی از بهترین‌ها را به میدان بفرستد، اما در همان ست اول بازی معلوم شد رسیدن به این هدف آسان نیست. کره‌ای‌ها ۲۵ بر ۲۲ ست نخست را با برد به پایان رساندند، اما در دو ست بعدی ملی‌پوشان ایران به خودشان آمدند و با اشتباهات کمتر موفق شدند ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۸ به برتری برسند. منتها ست چهارم و در حالی که تیم کشورمان از کره پیش بود، نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود حریف تمام شد تا مرگ و زندگی تیم ملی به ست آخر بکشد. در آخرین فرصت باقی مانده اگرچه شاگردان کولاکوویچ قدر فرصت‌هایشان را به خوبی ندانستند، ولی خوشبختانه پیروزی ۱۵ بر ۱۳ به سود تیم ملی رقم خورد تا ایران یک پای فینال رقابت‌های انتخابی المپیک باشد. تیم ملی والیبال پیش از این سه پیروزی مقابل چین‌تایپه، قزاقستان و چین به دست آورده بود.

شفیعی بهترین بازیکن
در چهارمین بازی که تیم ملی در شهر جیانگمن چین برگزار کرد، علی شفیعی امتیازآورترین بازیکن ما بود. سرعتی‌زن ایران با ۱۷ امتیازی که کسب کرد مؤثرترین بازیکن لقب گرفت. البته محمد موسوی هم ۱۶ امتیاز به دست آورد. در آمار و ارقام فدراسیون جهانی عملکرد خوب بلندقامتان ایران روی تور و اشتباهات کمتر نسبت به کره کاملاً مشهود بود. جالب اینکه کوآنگ‌این جئون بهترین بازیکن کره یک‌تنه ۲۵ امتیاز برای تیمش کسب کرد.

تا آخر می‌جنگیم
ایگور کولاکوویچ از اینکه تیم کشورمان به فینال رقابت‌های انتخابی المپیک رسیده است ابراز رضایت کرد. تیم ملی والیبال ایران امروز باید در آخرین بازی خود برای کسب سهمیه المپیک توکیو مبارزه کند. سرمربی تیم ملی دیروز پس از برتری ایران مقابل کره جنوبی اظهار داشت: «این یک بازی خیلی خاص و مهم بود که تیم کره‌جنوبی از ابتدا ما را تحت فشار قرار داد. آن‌ها در سرویس و دفاع روی تور شرایط و عملکرد خوبی داشتند. ما در ابتدای مسابقه نتوانستیم دریافت‌های خوبی داشته باشیم، اما بعد از ست اول بهتر شدیم. برای هر امتیاز تا آخر جنگیدیم و حالا بسیار خوشحالم که به فینال صعود کردیم.» کولاکوویچ معتقد است بازیکنانش باید بدون در نظر گرفتن نام حریف فینال را با موفقیت پشت سر بگذارند: «برای من اهمیتی ندارد که حریف ما چه تیمی است. امروز فرصت جدیدی برای ما فراهم شده تا بتوانیم در یک بازی مهم به پیروزی برسیم.»

کاپیتان تیم ملی والیبال عملکرد ملی‌پوشان در مقابل کره جنوبی را مطلوب خواند. سعید معروف با بیان اینکه فینال سختی در پیش داریم، گفت: «به بازیکنان تیم کره تبریک می‌گویم، چون حیرت‌انگیز بازی کردند و فشار زیادی به تیم ایران آوردند. خیلی خوشحالم که در ست پنجم، روی بازی تمرکز داشتیم و پیروز شدیم. تیم ایران انگیزه زیادی برای رفتن به فینال و کسب سهمیه المپیک دارد. در برخی از دقایق بازی با کره اشتباهاتی داشتیم، اما برای بازیکنان و والیبال ایران به خاطر کسب این پیروزی خیلی خوشحالم. تیم ایران ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان است و در طول بازی همکاری خیلی خوبی با یکدیگر دارند و همدیگر را خیلی خوب درک می‌کنند. در هر صورت بازی امروز مثل پنالتی زدن در فوتبال بود که هر تیمی ۵۰ درصد شانس داشت. بازی با کره را باید فراموش و خودمان را برای بازی فردا خوب ریکاوری کنیم. در بازی فینال نیاز به تلاش بیشتری داریم. بازی با کره تجربه خوبی بود و باید بدانیم که مقابل هر تیمی باید با توان صددرصدی‌مان بازی کنیم.»

امیدواری خوش‌خبر
سرپرست تیم ملی والیبال ابراز امیدواری کرد صعود این تیم به بازی‌های المپیک توکیو التیام‌بخش درد‌های مردم باشد. امیر خوش‌خبر با تشریح شرایط تیم ملی اظهار داشت: «مجبور هستیم پیروز میدان باشیم و سهمیه المپیک را کسب کنیم. این دوره از مسابقات با اتفاقات عجیب و غریبی همراه بود. مثلاً تیمی مانند استرالیا که دوره آماده‌سازی خوبی را پشت سر گذاشته بود، کمپ‌های خوبی در اروپا برگزار کرده بود و با تمام توان به این رقابت‌ها آمده بود، ناباورانه خداحافظی کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. این اتفاق عجیبی بود و نشان داد که تیم‌ها در این رقابت‌ها حاشیه امنیت ندارند، حتی تیم ایران. امیدوارم در این شرایط سخت که برای مردم ایران با اتفاق‌های ناگوار رقم خورده، تیم ملی والیبال کشورمان با کسب سهمیه المپیک کمی درد آنان را التهام بخشد.»

ملاقات دوباره با چین
پس از پیروزی سخت و نفسگیر مقابل کره جنوبی در نیمه‌نهایی، امروز تیم ملی والیبال کشورمان از ساعت ۱۵:۳۰ در رقابت فینال انتخابی المپیک به مصاف چین می‌رود. چینی‌ها دیروز در مرحله نیمه‌نهایی توانستند تیم شگفتی‌ساز قطر را که استرالیا را حذف کرده بود با نتیجه ۳ بر یک شکست دهند و به فینال برسند. حالا تیم کشورمان در شرایطی به مصاف چین می‌رود که شاگردان کولاکوویچ پنج‌شنبه گذشته در مرحله گروهی رقابت‌های انتخابی المپیک توانستند تیم چین را در سه ست متوالی شکست دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار