کد خبر: 985842
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفت: بانک‌های عامل در بخش مسکن کمتر تسهیلات داده اند، ولی برای لوکس‌سازی تسهیلات اعطا کرده‌اند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: محمدحسن علمداری در گفتگو با «فارس»، در پاسخ به این سؤال که چرا پرداخت تسهیلات مسکن از سوی سایر بانک‌های عامل جدی گرفته نمی‌شود، گفت: بانک مسکن نمی‌تواند برنامه‌ای برای سایر بانک‌ها تکلیف کند، اما بانک مسکن پیشنهاد‌های زیادی ارائه کرده‌است که سایر بانک‌ها نیز تکلیفی را که دارند، انجام دهند. علمداری ادامه داد:، چون طبق توصیه و اعلام بانک مرکزی باید ۲۰ درصد تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در بخش مسکن باشد، اما متأسفانه سهم سایر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن بسیار ناچیز است و اگر هم ورود کرده‌اند، به پرداخت تسهیلات در بخش ساختمان که زودبازده است، ورود کرده‌اند.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن ادامه داد: معمولاً بانک‌های عامل به زیرساخت‌های بخش ساختمان تسهیلات اعطا کرده‌اند و در بخش مسکن کمتر تسهیلات داده یا در لوکس‌سازی تسهیلات اعطا کرده‌اند.

علمداری ادامه داد: این موضوع باید از طریق بانک مرکزی و هیئت دولت پیگیری شود، اما بانک مسکن تلاش کرده و پیشنهاداتی هم به حوزه‌های مربوطه مثل وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی داده‌است تا سایر بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات مسکن ورود و کمک کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار